۱۷۷ فقره مجوز برای راه‌اندازی صنایع تولیدی در میاندوآب صادر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب‌ گفت: از ابتدای سال‌ گذشته تاکنون ۱۷۷ مورد مجوز در حوزه صنایع شهرستان با سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی مستقیم برای سه هزار و ۷۰۲ نفر صادر شده‌است.

رحمان درفشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه همچنین در این مدت ۱۸ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع صادر شده‌است، افزود: این تعداد پروانه با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۱۰۰ نفر صادر شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون هفت فقره جواز توسعه برای صنایع با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۸۹ نفر صادر شد.

مجوز تاسیس ۲۱ فقره استخراج ارز در میاندوآب صادر شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: امسال ۲۱ فقره جواز تاسیس استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان با پیش‌بینی اشتغال برای ۹۰ نفر با برآورد سرمایه یک‌ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال صادر شده است.

درفشی تعداد واحدهای تولیدی ثبت‌نام کننده در سامانه توانمندسازی تولید و توسعه در میاندوآب را ۳۸ مورد عنوان کرد و گفت: در این راستا ۱۱ مورد گواهی تحقیق و توسعه صادر شده و منظور این‌ است که برخی واحدهای تولیدی کارهای تحقیقاتی را انجام می‌دهند،نظیر پروانه بهره‌برداری برای آن واحد پروانه تحقیق صادر می‌شود که به واسطه آن در تخصیص تسهیلات و سایر مزایای دولتی در الویت قرار می‌گیرد.

 وی همچنین با اشاره به ثبت نام واحدها در سامانه تاپ (بکارگیری نیرو در قالب سربازی امریه) افزود: تاکنون ۲۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

۱۹۱ واحد صنعتی در میاندوآب وجود دارد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب‌ تعداد واحدهای صنعتی این شهرستان را ۱۹۱ واحد با سرمایه‌گذاری ۹۹۱ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی پنج هزار و ۶۹۴ نفر برشمرد و گفت: همچنین در این شهرستان ۳۰ باب معدن با اشتغال ۲۷۵ نفر فعالیت می‌کنند که سال گذشته ۱۱۰ هزار و ۳۲۱ تن و در سه ماهه نخست امسال نیز بیش از ۱۴ هزار تن مواد معدنی از این معادن استخراج شد.

درفشی‌ با بیان اینکه ظرفیت اسمی معادن این شهرستان‌ ۴۶۵ هزار و ۸۵۰ تن است، اظهار کرد: تراورتن، گرانیت، مرمریت، لاشه و زغال سنگ که توسط نیروهای تخصصی انجام می گیرد، از جمله مواد و سنگ های استخراجی از معادن میاندوآب است.

وی با بیان اینکه کیفیت مواد استخراجی از معادن میاندوآب به حدی بالاست که کشوری مثل ترکیه خریدار آن است، اظهار داشت: میاندوآب و در کنار آن شاهین دژ و تکاب نگین مواد معدنی در آذربایجان غربی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار برای تولید کاغذ از سنگ آهک در میاندوآب، گفت: همچنین مجتمع تولید فولاد و صنایع وابسته در ناحیه صنعتی چهاربرج با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آینده راه‌اندازی می‌شود که نقش مهمی در اشتغال‌زایی منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به خام فروشی بیشتر مواد معدنی در میاندوآب اظهار داشت: این محصولات پس از فرآوری در شهرهای دیگر با هزینه بالا به دست مردم منطقه می‌رسد.

وی گفت: در سال گذشته برای کشف چهار مورد معدن سنگی و همچنین ۱۵ مورد معدن شن و ماسه مجوز صادر شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در سال گذشته ۱۰ فقره مجوز برای برداشت شن و ماسه به میزان ۹۲۲ هزار و ۱۰ مترمکعب صادر شد و همچنین ۱۸ فقره تمدید مجوز برای برداشت شن و ماسه به میزان ۳۷ هزار و ۷۱۰ مترمکعب صادر شد.

درفشی‌ با بیان اینکه‌ در سال جاری هم یک مورد مجوز برداشت شن و ماسه به میزان ۹ هزار و ۹۸۰ مترمکعب در این شهرستان صادر شد، اضافه کرد: همچنین ۱۸ مورد پرونده تخلف برای برداشت غیرمجاز شن و ماسه در رودخانه های این شهرستان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اختصاص سوخت برای واحدهای صنعتی میاندوآب گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۶۷۲ هزار و ۱۹۰ لیتر سوخت به واحدهای تولیدی شهرستان تخصیص یافت و این رقم در سال‌جاری ۵۳۵ هزار و ۶۵۰ لیتر بود.

۱۰ واحد تولیدی در میاندوآب به چرخه تولید بازگشتند

درفشی‌ با اشاره به برگزاری سه جلسه رفع موانع تولید در میاندوآب اضافه کرد: سال گذشته ۱۰ واحد تولیدی راکد با اشتغال زایی ۲۰۳ نفر با اقدامات و تلاش‌های انجام گرفته به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی افزود: همچنین ۱۹ واحد برای تولید و اشتغال، ۲ واحد نیز برای تجهیز و نوسازی و پنج واحد برای تسهیلات جهش تولید در جریان سال گذشته در میاندوآب ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با تغییر کاربری اراضی مزروعی به تعداد ۳۸ مورد و امسال چهار فقره موافقت شد، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۲ فقره برای صنف دخانی پروانه کسب صدور و تمدید شد.

وی‌ با اشاره به اینکه تکمیل ۸۵۰ مورد چک لیست ویژه موارد مربوط به دوران کرونا از واحدهای صنفی و یک هزار و ۵۰۰ مورد گشت بازرسی با همکاری شبکه بهداشت در سال گذشته انجام گرفته، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز ۳۱۲ مورد تکمیل چک لیست و ۲۶۰ مورد گشت با همکاری شبکه بهداشت انجام گرفته و واحدهای صنفی از لحاظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد پایش قرار گرفته اند.

شهرک صنعتی میاندوآب یکی از شهرک‌های صنعتی فعال در آذربایجان غربی است.

این شهرستان با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha