زنان فعال اقتصادی شهرستان مُهر، با مشکل نبود بازار فروش مواجه هستند

شیراز – ایرنا - مشاور فرماندار مُهر در امور بانوان و خانواده گفت:مهم‌ترین چالش برای ادامه فعالیت اقتصادی زنان روستایی و عشایری این شهرستان نداشتن بازار فروش مناسب برای محصولات تولیدی آن‌هاست.

زینب طاهری چهارشنبه در گفت و گو باایرنا افزود:‌  اکنون با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازارهای محلی و نمایشگاه‌ها این مشکل پررنگ‌تر شده و بسیار به کسب و کارهای زنان روستاها ضربه وارد کرده است.

وی ادامه داد:‌ بانوان شهرستان مهر در قالب سیاست‌های دولت با تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی در کنار همدلی و همگرایی هایشان منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی شده‌اند.

طاهری افزود: زنان روستاها هم اکنون در رشته‌های مختلف تخصصی از جمله در زمینه فرش و گلیم، خیاطی، پرورش دام و طیور، کپوبافی، حصیر بافی و  تولیدات کشاورزی محصولات روستایی فعالیت‌های خوبی را شروع کرده‌اند که باید کمک کنیم تا فعالیت شغلی زنان خانه‌دار روستایی ادامه یابد.

وی ادامه داد: افزایش بهره وری در تولیدات بخش کشاورزی و کاهش ضایعات، ارتقای کیفیت تولیدات صنایع دستی در مناطق روستایی، انتقال ارزش افزوده بیشتر به مناطق روستایی و افزایش درآمد روستاییان، اشتغال بخش عمده ای از نیروهای فعال جامعه زنان روستایی و اشاعه فرهنگ فنی و مهیا کردن زمینه لازم جهت دیگر برنامه های توسعه روستایی از مهم ترین تاثیر اشتغال زنان روستایی در زمینه صنایع دستی است.

مشاور امور بانوان فرماندار مُهر گفت: ۸۰ بانو به بافت ۳۹ تابلوفرش مشغول هستند.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha