۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2469
کد خبر: 84396009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبدیل آب شور مناطق کویری به آب شیرین با دستگاه تصفیه نانویی

تهران- ایرنا- یک شرکت پیشرو در حوزه تصفیه آب با کمک فناوری نانو، دستگاهی برای تصفیه آب شور و تبدیل آن به آب شیرین برای مناطق کویری تولید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، بهاره کاویانی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: غشاء این دستگاه تصفیه آب شور در بخش تحقیق و توسعه شرکت طراحی شده است، این دستگاه در مناطقی که آب‌های شور دارند، مانند کویرها قابل استفاده است.

وی افزود: در واقع این دستگاه قابلیت تولید آب شیرین از آب‌های شور را دارد بنابراین برای اقلیمی‌هایی که آب در آن مناطق شور است می‌تواند به تامین آب آشامیدنی کمک کند.

این فعال در عرصه دانش بنیان خاطرنشان کرد: ما از سال ۱۳۸۶ با هدف توسعه یک فناوری جدید به منظور تولید نانومواد، فعالیت خود را آغاز کردیم،  در آن زمان فناوری‌نانو که یک فناوری نوظهور در جهان بود، برای ما یک چالش جذاب محسوب می‌شد، که علاقه‌مند بودیم وارد آن حوزه شویم.

کاویانی ادامه داد: دستگاه نانو کلوئید ساز، گرانول جاذب آرسنیک آب، دستگاه حباب ساز نانویی (نانو کویتاسیون) و گرانول حاوی نانواشیاء α-FeOOH بعنوان جاذب آرسنیک از جمله محصولات نانویی این شرکت است، این شرکت به طور میانگین توانایی تولید ۲ تن گرانول جاذب آرسنیک را در ماه دارا است و امکان افزایش آن با افزایش تعداد شیفت وجود دارد،  در صورت افزایش فروش امکان گسترش خط تولید وجود خواهد داشت.

وی اظهارداشت: در حال حاضر به فناوری جدیدی در تصفیه پساب‌های رنگی دست پیدا کرده‌ایم،  اولین پایلوت موفق این فناوری نیز در چین پیاده‌سازی کرده‌ایم،  از آنجایی که در حوزه نانومواد تجربه داشتیم از همین نانومواد در فرایندها استفاده شده است.

وی گفت: در حال حاضر سامانه‌های تصفیه آب این شرکت برای بهبود کیفیت آب چندین شهر در استان‌های مختلف نظیر اردبیل و کرمان استفاده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha