۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84395784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مراجعه افراد مشکوک کرونا به بیمارستان اردستان ۷۵ درصد افزایش یافت

کاشان - ایرنا - رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: مراجعه بیماران مشکوک به ویروس کرونا به این بیمارستان از ۲ هفته گذشته تاکنون ۷۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، علی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تجربه‌های کادر درمان بیمارستان شهید بهشتی اردستان از وضعیت کرونایی نشان می‌دهد بسیاری از مراجعه‌کنندگان پس از دریافت داروی کرونا در منزل دوران قرنطینه را سپری می کنند.

وی با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا بسیار افزایش یافته است، ادامه داد: هر چه تعداد و سرعت آزمایش افزایش یابد میزان مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش می‌یابد.

رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، مشارکت مطلوب بسیج، کادر بهداشت و درمان و مردم اقدام موثری برای قطع زنجیره انتقال کرونا انجام شده است.

صادقی در خصوص احتمال شیوع کرونا هندی (دلتاویروس) در اردستان اظهار داشت: تاکنون مورد تایید شده‌ای از ابتلا به کرونای هندی یا آفریقایی در شهرستان گزارش نشده اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از آن ضروری است.

وی تصریح کرد: آمار کاهشی مرگ و میر کرونا پایدار نمی‌ماند و اگر مردم دچار عادی‌انگاری شوند، ممکن است دوباره روزهای سختی را پیش رو داشته باشیم.

بنا بر اعلام شبکه بهداشت و درمان اردستان، با شناسایی ۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی بیماری کووید ۱۹، مجموع بیماران شناسایی شده در این شهرستان به ۲ هزار و ۷۵۸ نفر رسید. 

اکنون هفت بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی اردستان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل کرونا گزارش نشده است.

تاکنون ۹ هزار و ۸۵۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در اردستان انجام و ۲ هزار و ۶۰۹ بیمار بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر پایه آخرین اطلاعات سامانه ماسک، وضعیت کرونایی شهرستان اردستان به فراتر از قرمز رسیده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha