پل چهارم بشار یاسوج بزودی به بهره برداری می رسد

یاسوج - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تلاش دولت برای بهره برداری از  پل چهارم رودخانه بشار تا مرداد ماه خبرداد که در این صورت بخشی از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، کیومرث حاجی زاده عصر سه شنبه در جریان بازدید از  مراحل ساخت و پیشرفت پروژه پل چهارم بشار  با بیان اینکه در شرایط بد اقتصادی اعتبار خوبی به پروژه پل چهارم بشار اختصاص یافت،گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان  از اعتبارات عمرانی و بخشی نیز از محل منابع داخلی شهرداری به پروژه اختصاص داده شد و پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل یاسوج حمل و نقل و ترافیک است زیرا خیابانهای این شهر  استاندارد نیست و خود شهر نیز در میان جنگل ها و مراتع قرار گرفته است در نتیجه نمی توان درون شهر کار زیادی انجام داد.

حاجی زاده گفت: برای حل مشکلات شهر یاسوج به عنوان مرکز استان نیاز به ایجاد کمربندی های عریض و تکمیل پل های رودخانه هم برای تردد و هم به دلیل اتمام دوره مقاومت پل های اول و دوم وجود دارد.

وی ساماندهی ساحلی دو طرف رودخانه بشار را از دیگر برنامه های دولت عنوان کرد و افزود: در حال رایزنی برای ایجاد ردیف اعتباری برای این طرح  هستیم.زیرا یاسوج شهری گردشگر و مهاجر پذیر است و این طرح  علاوه بر جذب گردشگرمی تواند بخشی از مشکلات ترافیکی شهر را برطرف کند.

همچنین شهردار یاسوج نیز در حاشیه این بازدید گفت:پروژه پل چهارم بشار(پل سردار شهید نورالله یزدان‌پناه) در سال ۹۴ کلنگ‌زنی شد اما عملیات اجرایی آن  از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با توجه به بودجه‌ریزی مناسب ،سرعت و پیشرفت خوبی داشته است.

نستهن مقدم افزود: در حال حاضر عرشه پل آماده و در دهانه پل چهارم تیرها در حال نصب است، شهرداری و پیمانکار در تلاشند که  پروژه در مرداد ماه امسال به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و منابع داخلی شهرداری به این پروژه اختصاص داده شده که پل به جاده سروک سپس به جاده یاسوج_ شیراز متصل شود.

به گفته مقدم  پیشرفت پروژه  حدود ۹۵ درصد است و پل چهارم بشار و اتصال به جاده سروک تکمیل و مرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد  نیز در جریان این بازدید با اشاره به کلنگ‌زنی پل چهارم بشار در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از منابع داخلی به این پروژه تزریق شد و برای امسال هم هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم ظرف ۴۰ روز آینده به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: علاوه بر پل چهارم، پل سوم بشار از دیگر پروژه‌های استان است که بار ترافیکی شهر یاسوج  را کاهش می‌دهد،سال گذشته پنج میلیارد تومان و امسال هم همین مبلغ  برای تکمیل  این پروژه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه ادامه مسیر تا پلیس راه یاسوج در دست مطالعه است.

وی با اشاره به پروژه ساحلی بشار از پل چهارم تا پل مختار گفت: سالم سازی پروژه در دست اقدام است که تحت عنوان جاده  سلامت تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

رودخانه بشار شاهرگ حیاتی است که یاسوج و صدها روستا و آبادی بزرگ و کوچک در کنار آن شکل گرفته است.این رودخانه از تنگ سرخ و تنگ تیزاب در مرز استان فارس شروع شده و پس از گذر از یاسوج و دروهان با پیوستن به رود خرسان به کارون می ریزد. هسته اصلی و شاکله شهر یاسوج در دو سوی این رودخانه ایجاد شده است.

دوره مقاومت پل های اول و دوم بشار سال ۹۵ به اتمام رسیده است و افتتاح پلهای سوم و چهارم می تواندبخشی از مشکلات ترافیکی شهر گردشگری یاسوج را برطرف کند.

یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha