۱۳ دستگاه استخراج رمزارز در پاکدشت کشف و ضبط شد 

تهران- ایرنا- مدیر منطقه برق شهرستان پاکدشت گفت: ۱۳ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در بازرسی از یک کارگاه در این شهرستان کشف شد.

"حمیدرضا نادری" روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی دریافت گزارشات مردمی و رصدهای اطلاعاتی، بازرسان منطقه برق موفق شدند تا کارگاهی که با استفاده از کابل قبل از کنتور اقدام به استفاده برق غیرمجاز شده بود را شناسایی کردند.


وی افزود: با شناسایی محل این فعالیت غیرقانونی، مأموران و بازرسان منطقه برق با هماهنگی مسوول قضایی وارد محل شده و در بازرسی، ۱۳ دستگاه ماینر ویژه استخراج رمزارز (بیت کوین) را کشف کردند.


وی ارزش تقریبی دستگاه‌های کشف شده را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: استخراج هر بیت‌کوین معادل مصرف ۲۵ خانه مسکونی برق مصرف می‌کند.


نادری با اشاره به این‌که جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در راستای کاهش مصرف برق صورت می‌گیرد افزود: با توجه به مصرف بالای برق ماینرهای استخراج ارز دیجیتال و با توجه به نزدیک شدن به پیک مصرف، کشف مزارع رمزارز در اولویت کار بازرسان منطقه است.


وی افزود: تا کنون با کشف ۶۰ مزرعه استخراج رمزارز در پاکدشت، بیش از سه هزار و ۹۰۰ دستگاه ماینر کشف شده که هر دستگاه به اندازه یک خانوار برق مصرف می‌کند.


رئیس منطقه برق پاکدشت از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در زمینه سوء استفاده از شبکه های برق، مراتب را با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به این شرکت اطلاع دهند تا موضوع پیگیری و اقدام های لازم جهت برخورد قانونی صورت گیرد.


وی تصریح کرد: دستگاه‌ های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.


پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha