فرماندار: شرایط قرمز کرونا محدودیت‌ها را به پاکدشت بازگرداند

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: در پی افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان وضعیت شیوع کرونا درپاکدشت قرمز و اعمال محدودیت‌های کرونایی در مناطق مختلف شهرستان آغاز شد.

مهدی یوسفی جمارانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیت‌ها در شهرستان پاکدشت اظهار داشت: تعطیلی رسته‌های شغلی گروه‌های ۲، ۳ و ۴ با هدف کنترل بیماری در دستور کار قرار گرفته و اصنافی که در گروه‌های مذکور قرار دارند تا زمان عادی شدن شرایط، حق فعالیت ندارند و ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان و خروج پلاک‌های بومی به استان‌های دیگر ممنوع است.


وی با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس جدید کرونا افزود: بر اساس ابلاغیه و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و وضعیت قرمز شهرستان مقرر شده تا تنها واحدهای صنفی در گروه شغلی یک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت باشند.


فرماندار پاکدشت از افزایش ۹۵ درصدی بیماران مثبت کرونایی خبر داد.

وی اعمال محدودیت‌ها به منظور جلوگیری از گسترش بیماری را اولویت سلامت شهروندان دانست و افزود: فعالیت پاساژها و مراکز خرید غیراز مواد غذایی، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و سالن های زیبایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، تالارها و قهوه‌خانه‌ها، قنادی‌ها، مشاورین املاک و نمایشگاه‌های خرید فروش خودرو، آتلیه و عکاسی، آموزشگاه‌های رانندگی و مشاورین املاک تا اطلاع ثانوی ممنوع است.


یوسفی جمارانی تصریح کرد: همچنین فعالیت گروه ۳ و ۴ شامل مراکز آموزشی، آموزشگاه‌های آزاد با حضور حداکثر ۱۰ نفر، رستوران‌ها، سینماها و استخرها، مراکز تفریحی و شهربازی، گیم نت‌ها، باشگاه‌های سالنی و ورزش‌های پربرخورد نیز ممنوع اعلام شده است.


وی اظهار کرد: گروه‌های ناظر و بازرسان ادارات صمت، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، تعزیزات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی با حضور در مناطق مختلف شهرستان نسبت به بررسی وضعیت عملکرد واحدهای صنفی اقدام کرده و تذکرات لازم را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه نموده‌اند.


فرماندار پاکدشت از پلمپ و برخورد با واحدهای متخلف خبر داد و افزود: حفظ سلامت عموم مردم و خانواده بزرگ اصناف در گرو دقیق بودن در اجرای بهینه دستورالعمل‌ها، اعمال قانون و برخوردهای قانونی با متخلفان خواهد بود که این مهم، همت جدی‌تر و همراهی همیشگی صنوف با ستاد ملی مدیریت کرونا را می‌طلبد.

 
وی با اشاره به انجام واکسیناسیون در شهرستان، در حال حاضر موثرترین راه را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک دانست و افزود: بیش از ۸۵ درصد سالمندان بالای ۷۰ سال واکسن کرونا را دریافت کرده و دیگر گروه‌های سنی نیز در حال انجام است اما همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تنها راه کنترل و پیشگیری است.


وی ضمن تاکید بر تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان ابراز داشت: از تمامی شهروندان درخواست داریم تا با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی گام موثر در کاهش شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بردارند و این در حالی است که در وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا در شهرستان نگران‌کننده است.


پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha