۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲
کد خبر: 84393775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امام جمعه موقت ورامین: بی‌برنامگی قطع برق باعث زیان مردم شده است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت ورامین گفت: بی‌برنامگی قطع برق در سطح شهرستان ورمین علاوه بر نارضایتی مردم، موجب ضرر و زیان آنان نیز شده و لازم است که برای رفع این مشکل چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی روز دوشنبه در جریان بازدید مسوولان ورامین از شرکت توزیع برق این شهرستان گفت:  در روزهای اخیر،  جدول  زمانبندی های اعلامی از سوی اداره برق به درستی رعایت نشده و این امر، مشکلاتی را برای شهروندان در روزهای نخستین تابستان به همراه داشته است.

وی گفت: این مطالبه جدی و به حق مردم است تا از زمان قطع برق آگاهی داشته باشند چرا که بی‌برنامگی در این حوزه، به کسب و کار و زندگی روزمرده مردم خسارات زیادی وارد کرده است.

وی اظهار داشت: برخی از اختیارات به مدیران بالادستی ارتباط دارد و لازم است تا با هماهنگی بیشتر، جلوی خسارات وارده به مردم گرفته شود.
حجت الاسلام محمودی، با انتقاد از خاموشی مطلق کمربندی شمالی ورامین- پیشوا، اظهار داشت: مشکلات مربوط به تقسیمات کشوری بین ورامین و پیشوا، مردم را آزرده خاطر کرده و لازم است که مسوولان وزارت کشور، مشکل جدی بین این دو شهرستان را برطرف کرده و جلوی بروز حوادث جاده‌ای که باعث خسارات شدید و جان باختن مردم می‌شود را بگیرند.

مدیر برق ورامین نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: کل کشور از ۳۹ شرکت توزیع برق برخوردار است که هر یک، زیر نظر برق منطقه‌ای فعالیت، و برنامه‌های خود را با برق منطقه‌ای هماهنگ می‌کنند.

مسلم حاجی مزدرانی افزود: شرکت توزیع برق، زمانبندی خود را به مسوولان بالا دستی ارائه می‌دهد ولی قطعی برق، در اختیار شهرستان نیست و برخی از بدعهدی‌ها، از سوی دیسپاچینگ ملی که وظیفه حفظ پایش برق ملی را برعهده دارد، است و  ما را نیز سردرگم کرده است.

وی تصریح کرد: استفاده از نیروگاه برق آبی به دلیل بارش کم و استفاده از آب سدها برای شرب و کشاورزی دیگر جوابگوی نیاز مردم نیست و نیروگاه های برق آبی در اکثر مواقع سال بلا استفاده شده و لازم است به سمت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق حرکت کنیم که البته در ورامین به دلیل عدم همکاری محیط زیست، این مهم تا کنون محقق نشده است.

وی یکی از معضلات قطعی برق را استفاده از ماینرها برای تولید رمز ارزها عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از برق به عنوان کالا در استخراج رمز ارزها مصرف برق را تا ۱۸ درصد افزایش داده است و این معضلی بزرگ برای کشور به حساب می‌آید.

حاجی مزدرانی اظهار داشت: در یک سال گذشته ۷۰ مزرعه تولید رمز ارز  با ۳ هزار ماینر در ورامین کشف شده است.

مدیریت اداره برق ورامین در خصوص اقدامات صورت گرفته در این شهرستان نیز اظهار داشت: طی سال‌های گذشته، با سرمایه گذاری ۷۰۰ هزار میلیارد ریالی، ظرفیت برق شهرستان در حوزه۲۰ توزیع بیست درصد ارتقاء یافت است، و مشکل ضعف ولتاژ در بخش جواد آباد با این افزایش توزیع برق رفع شده است.

وی در خصوص خاموشی کمربندی شمالی ورامین به پیشوا که سالها مسکوت مانده است، عنوان کرد: شهرداری و اداره برق برای روشنایی کمربندی شمالی آمادگی دارند اما مسوولین شهرستان پیشوا در این زمینه همکاری مناسب انجام نمی‌هند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha