۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۸:۳۶
کد خبر: 84393213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هرمزگان در تب داغ کرونا و کمبود برق

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۸:۳۶
کد خبر: 84393213
هرمزگان در تب داغ کرونا و کمبود برق

بندرعباس- ایرنا- این روزها حال هرمزگان هیچ خوب نیست؛ از یک طرف کرونا جان مردم را هدف قرار داده و از سویی دیگر کمبود برق در گرمترین و داغ ترین روزهای سال آه از نهاد خانواده و ساکنان این خطه از ایران زمین برآورده است.

در کنار رکورد زنی های کرونا در بحث ابتلا و فوتی ها، قطعی برق هم به جمع مشکلات و استرس های مردم هرمزگان اضافه شده و موجب خستگی و کلافگی بسیار شهروندان شده و مسوولان رابه فکر واداشته که سهم بیشتری از برق سراسری برای این استان در نظر بگیرند.

هنوز موج شیوع بالای کرونا در هرمزگان مهار نشده که موج گرما هم خودش را به آن رسانده و با وجود کاهش ساعت کاری اداره ها به منظور تامین پایدار برق مشترکان خانگی، در روزهای اخیر برق بسیاری از مناطق استان با قطعی های موقت و اختلال همراه بوده است.

مشکلات کمبود برق در استان هرمزگان به ویژه در ساعات اوج گرما ، آن هم در دمای ۵۰ درجه بالای صفر با رطوبت بیش از ۹۵ درصد سبب شده تا مردم به ویژه کودکان و سالمندان با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

قطعی برقی در هرمزگان در این شرایط سخت آب و هوایی در کنار شیوع بالای ویروس مرگبار کرونا ، مساوی با فلج شدن فعالیت های بسیاری از صنایع گرفته تا مشترکان خانگی و امور خدماتی است و نشان از آن دارد که مسوولان مربوطه پیش بینی های لازم را برای این روزها نداشتند که حال مردم در تب داغ این بیماری و بی برقی می سوزند.

البته ناگفته نماند که تدابیری همچون تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی هرمزگان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ عصر از نهم اردیبهشت ماه جاری برای مدیریت مصرف آب و برق هرمزگان در نظر گرفته شد و به مرحله اجرا هم رسید، اما ظاهرا این تدابیر تاثیر چندانی در داستان بی برقی مردم استان در روزهای خرماپزان نداشته است.

افزایش سقف تولید برق هرمزگان تا حدود سه هزار و ۴۰۰ مگاوات

در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی، مردم نمی دانند که با رفتن برق نگران سلامتیشان برای پیشگیری از گرمازدگی یا گیر نکردن در آسانسور باشند و یا نگران خراب شدن وسایل برقیشان با نوسانات بالای برق و یا نگران اعمال محدودیت ها و تعطیلی مشاغل، که هر کدام به نوعی فرد را عصبی و کلافه می کند.

 استاندار هرمزگان با تاکید بر تعیین سقف بالا برای مصرف برق خانگی و صنایع در استان، گفت: در مذاکره با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توافق کردیم سقف برق استان تا حدود سه هزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش یابد.

فریدون همتی یکشنبه شب پس از بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان و در نشست فوق‌العاده به صورت ویدئو کنفرانسی با وزارت نیرو با بیان اینکه شرایط هر استان متفاوت است، افزود: این تفاوت باید در تعیین سهمیه و سقف برق هر استان، رعایت شود و استان هایی که تولید برق کافی و نزدیک به مصرف دارند، باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرند.
وی ادامه داد: استان های جنوب کشور از جمله هرمزگان از شرایط آب و هوایی گرم و بسیار متفاوت با دیگر مناطق کشور برخوردار هستند و باید توجه داشته باشیم که در این وضعیت، قطعی برق در هرمزگان برای مردم غیرقابل تحمل است.
استاندار هرمزگان که با توجه به خاموشی های ۲ روز گذشته  در محل دیسپاچینگ برق استان حاضر شد، با بیان اینکه مصرف برق در استان ترکیبی از مصرف ملی و استانی است، گفت: برخی از واحدهای مصرف کننده در هرمزگان، نقش ملی دارند و سهمیه مصرف آن ها باید جدا از سهمیه استان، درنظر گرفته شود.
همتی تصریح کرد: از وزارت نیرو انتظار داریم در این زمینه توجه و کمک داشته باشد تا از اختلال جدی در استان هرمزگان جلوگیری شود.
وی با اشاره به ارائه گزارش بخش‌های تولید، انتقال، توزیع و نیروگاه‌های برق هرمزگان و وضعیت شبکه سراسری برق کشور که به هم متصل است، بیان داشت: در این زمینه بسیاری از موارد خارج از اراده و اختیارات استان است و قطعی و خاموشی برق توسط شبکه سراسری متصل به همدیگر صورت می‌گیرد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص مصرف بهینه برق تاکید کرد و گفت: اگر همه مردم بویژه در تیرماه با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق از جمله با استفاده نکردن از کولرهای اضافه، خاموش کردن لامپ های اضافه و غیرضروری و روشن نکردن وسایل برقی پرمصرف در ساعت اوج مصرف، همکاری لازم را داشته باشند، با قطعی برق مواجه نخواهیم شد.
وی اضافه کرد: زمانی که مصرف بهینه رعایت نشود و همه با هم مصرف بالای برق داشته باشیم، سیستم سراسری شبکه برق دچار اختلال و منجر به قطعی برق خواهد شد.
همتی بیان داشت: در شرایط خشکسالی و آب و هوای گرم در کشور از مردم می‌خواهیم رعایت و همکاری لازم در مصرف برق را داشته باشند و همه با هم مصرف را مدیریت و صرفه‌جویی کنیم.

قطعی برق در هرمزگان تا پایان هفته ادامه دارد

اگرچه مردم هرمزگان داد از بی برقی سردادند و آه از نهادشان برآمده، اما مسوولان حوزه برق این استان می گویند که قطعی برق سراسری بوده و در این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور کمتر است و این قطعی ها با توجه به شرایط آب و هوایی تا پایان هفته ادامه دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی دستگاه های حوزه برق هرمزگان، این استان ۷۲۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۴ درصد این مشترکان در بخش خانگی هستند.

ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های استان هرمزگان سه هزار و ۹۱۷ مگاوات است که به علت شرایط آب و هوایی ۳ هزار و ۲۶۷ مگاوات در حالت عادی برق تولید می‌شود.

به گفته مسوولان با توجه به افزایش دما، خشکسالی و همچنین عمر بالای نیروگاه‌های تولید برق، این نیروگاه‌ها توانایی تولید قدرت اسمی برق را ندارند.

مدیران حوزه برق هرمزگان می گویند ، مصرف برق توسط مردم استان نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات در شبانه روز است و در صورتی که این مصرف به ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ مگاوات در روز برسد با قطعی برق مواجه نمی‌شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اصلی ترین دلیل قطعی برق در استان را کمبود تولید عنوان می کند و در این خصوص گفت: متاسفانه با گرم شدن هوا و بالا رفتن میزان مصرف وسایل سرمایشی، شاهد افزایش مصرف برق در استان هستیم که متناسب با میزان تولید نیست.

  وی ادامه داد: در هفته گذشته اوج مصرف برق در استان هرمزگان به ۲ هزار و ۳۸۰ مگاوات رسید که نسبت به پارسال ۵ درصد افزایش داشته است.

عبدی با بیان اینکه در این شرایط ناچار به اعمال خاموشی هستیم، گفت: بیشترین زمان خاموشی بین یک تا دو ساعت است که اگر این مساله اعمال نشود، کل شبکه توزیع به دلیل فشار زیاد از مدار خارج خواهد شد که راه اندازی مجدد بیش از ۲۴ ساعت زمان خواهد برد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با بیان اینکه با گرمتر شدن هوا، مصرف روزانه برق افزایش می‌یابد، ابراز داشت: در سال‌های گذشته پیک مصرف برق در تابستان بود، اما امسال با فرا رسیدن گرمای زودرس، اولین پیک مصرف در همان فروردین ماه ثبت شد.

وی بیان داشت: ساعات ۱۳ تا ۱۷ در فصل تابستان ساعات حیاتی در تامین برق است و در صورتیکه مشترکان لوازم برقی غیرضرور را دراین ساعات خاموش یا استفاده از آنها را به ساعاتی غیر از اوقات اوج بار منتقل نمایند، بار شبکه برق تا حد زیادی کاهش یافته و از ناپایداری در شبکه توزیع برق جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکهزارو ۲۰۰ واحد صنعتی استان در تابستان امسال برای کاهش مصرف برق در ساعت اوج بار با این شرکت همکاری می‌کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: طرح «ذخیره عملیاتی با هدف کاهش بار شبکه سراسری و کنترل بار صنایع» از خردادماه امسال در هرمزگان آغاز شده و تا شهریورماه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان یادآورشد: سرعت فرسودگی شبکه برق در مناطق ساحلی هرمزگان به دلیل رطوبت و شرجی هوا بسیار بالاست که این موضوع باعث کاهش عمر مفید تاسیسات برق رسانی می‌شود.

برق ۳۰ اداره پرمصرف هرمزگان قطع شد

البته داستان قطعی برق تنها دامن مشترکان خانگی هرمزگان را نگرفته و دامن که هیچ ، پیراهن دستگاه ها و اداره های این استان را هم گرفته است که البته فرقش با مشترکان خانگی در این است که به هنگام قطعی، خشک و تر در بخش خانگی با هم می سوزند، اما در بخش اداری و سازمانی فقط دستگاه های پرمصرف بدون برق می شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: برق ۳۰ اداره پرمصرف در استان که به اخطارها توجه نکرده بودند، قطع شد.

مهرداد حاجی زاده اواخر خردادماه امسال به رسانه ها اعلام کرد: پس اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه ها و کاهش ساعت اداری، ادارات دولتی موظف شدند برای کاهش بار شبکه، مصرف برق خود را از ساعت ۱۱ تا ۱۳ به نصف کاهش داده و پس از پایان ساعت اداری نیز فقط از ۱۰ درصد ظرفیت برق مصرفی خود استفاده کنند.

به گفته وی، با اجرای این طرح پایش مصرف برق سازمانها و نهادهای دولتی و عمومی از سوی کارشناسان شرکت توزیع برق آغاز شد که با بررسی مصرف برق سازمانها، ۸۳ اداره در لیست پرمصرف ها قرار گرفتند. در نهایت برق ۳۰ اداره که به اخطارهای شرکت توزیع برق بی توجه بودند، قطع شد.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه مصرف بهینه برق در تابستان برای استان حیاتی است، اظهار داشت: هر سازمان و دستگاه دولتی که دستورالعمل های مدیریت مصرف را رعایت نکند برق آن قطع خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به اطلاع رسانی های گسترده در خصوص لزوم کاهش مصرف در ساعات اوج بار، متاسفانه برخی سازمانها با وجود اخطارهای مکرر، مصرف برق خود را کاهش ندادند. به همین دلیل برای جلوگیری ازبروز خاموشی، برق این ادارات قطع شد.

این مقام مسوول بیان داشت: باتوجه به گرم شدن هوا و استفاده مشترکان از وسایل سرمایشی، می‌طلبد که شهروندان همانند سال‌های گذشته در فصل گرما مدیریت مصرف برق را در اولویت برنامه‌های خود قراردهند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته با اجرای مانورهای جهادی اصلاح شبکه، ۳۲۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فرسوده هرمزگان بویژه درغرب استان اصلاح و  نوسازی شد که کاهش یک مگاواتی تلفات انرژی را بدنبال داشته و تاثیر زیادی در پایداری شبکه برای تابستان امسال دارد.

ورود دستگاه قضایی به موضوع قطعی برق در هرمزگان

موضوع قطعی برق در هرمزگان پای دستگاه قضایی را هم به میان کشیده و رییس کل دادگستری این استان با اشاره به صدور دستور قضایی در خصوص بررسی این موضوع گفت: در صورت مشاهده هرگونه خسارت یا نارضایتی مردم در نتیجه قطعی های مکرر برق در این استان متخلفان مورد پیگرد قضایی قرار می گیرند.

علی صالحی رسانه ها اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی ناشی از شروع فصل گرما در هرمزگان و قطعی های مکرر برق که موجبات نارضایتی شهروندان و بروز مشکلات متعددی در صنوف مختلف را سبب شده است، رسیدگی ویژه به این موضوع در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

وی  افزود: در راستای احقاق حقوق عامه به دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس مأموریت داده شد تا ضمن هماهنگی با دستگاه های متولی، تمهیدات لازم را به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم در موضوع قطعی های مکرر برق مشترکین اتخاذ نماید.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با ورود مدعی العموم به موضوع قطعی های مکرر برق و در راستای عمل به دستور العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، دستوراتی به  منظور مدیریت مصرف برق در سراسر استان با هدف جلوگیری از قطع برق مردم و مشترکتن خانگی صادر و ابلاغ شد.

صالحی همچنین اظهار داشت: دستورات ویژه ای نیز برای مقابله با استحصال غیر مجاز رمز ارزها و جمع آوری مزرعه های استخراج ارز دیجیتال، خطاب به مأمورین پلیس امنیت اقتصادی و فرماندهی انتظامی استان صادر شده است.

وی یادآور شد: براساس وظیفه ذاتی قوه قضاییه در صیانت از حقوق عامه باید نسبت به جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی به سرعت اقدام شود و در صورت اضطرار و لزوم قطع برق، قبل از هر گونه اقدام، توجیه فنی آن به دادستانی مرکز استان اعلام شد.

تغییر ساعت کار اداره های هرمزگان برای مدیریت مصرف برق

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت: طبق مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در راستای مدیریت مصرف برق، ساعت کاری اداره‌های استان از یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه تغییر کرده است.

نازنین شیبانی تذرجی بیان داشت: ساعت کار اداره‌ها در استان هرمزگان از شنبه تا چهارشنبه از هفت صبح تا ۱۳ ظهر تصویب و ابلاغ شده و روزهای پنجشنبه نیز تعطیل است.

وی بیان داشت: این مصوبه به تمامی اداره‌ها، دستگاه ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و فرمانداری های استان هرمزگان ابلاغ شده است و مدیران باید ضمن رعایت ساعت کاری اعلام شده، دستور دهند پس از ساعت ۱۳ تمامی لوازم برقی  از مدار خارج و حداقل مصرف را داشته باشند.

  شیبانی اظهارداشت: مدیران  به منظور کاهش مصرف و گذر از پیک بار مصرف برق در فصل گرما ترتیبی اتخاذ کنند تا با رعایت سایر مفاد مصوبه ابلاغی تمامی وسایل سرمایشی و روشنایی بعد از ساعت کاری از مدار خارج و بر حسن اجرای برنامه دقت و نظارت لازم صورت گیرد.

دبیر شورای اداری استان هرمزگان تصریح کرد: در ضمن اداره‌ها، دستگاه ها، بیمه‌ها و بانک‌ها باید به صورت هفتگی مقدار برق مصرفی خود را گزارش دهند.

نیروگاه‌های برق هرمزگان کشش فصل تابستان را ندارند

استان هرمزگان با وجود اینکه در زمینه صنعت برق و تولید انرژی با داشتن هفت نیروگاه برق با ظرفیت تولید سه هزارو ۵۹۰  مگاوات برق در ماه سرآمد است اما به دلیل بالا رفتن مصرف برق در تابستان امسال، با چالش جدی کمبود این انرژی مواجه است.

ساخت، بهره‌برداری و نگهداری از صنعت برق از طرح‌های پرهزینه  و کم سود بوده که بخش خصوصی کمتر به آن ورود می‌کند؛ لذا بخش عمده نیروگاه‌های برقی هرمزگان تحت مدیریت وزارت نیرو بوده که به جز نیروگاه برق بندرعباس مابقی در طول ۴۰ساله انقلاب تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

سبد تولیدی برق حرارتی در هرمزگان شامل نیروگاه‌های حرارتی بندرعباس با ظرفیت هزار و ۳۳۰ مگاوات، سیکل ترکیبی خلیج فارس با ظرفیت ۹۹۰مگاوات، سیکل ترکیبی ایسین با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات، سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت ۳۴۰ مگاوات، سیکل ترکیبی هرمز با ظرفیت ۱۶۲ مگاوات، گازی پاسارگاد قشم با ظرفیت ۷۰مگاوات و نیروگاه آب و برق مپنای قشم با ظرفیت ۵۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان در این راستا گفت: البته برای گذر از پیک تابستان امسال تعمیر اساسی واحدهای نیروگاهی استان درحال انجام است و در این راستا تعمیرات اساسی چهار واحد نیروگاهی از جمله «اورهال واحد یک گازی نیروگاه خلیج فارس به ظرفیت ۱۶۵ مگاوات»، «تعمیرات نیمه اساسی واحد سه گازی نیروگاه ایسین» وتعمیرات اساسی واحد گازی نیروگاه هرمز هریک به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات» و «همچنین اورهال واحد گازی ۳۷ مگاواتی نیروگاه پاسارگاد قشم» تا قبل از فروردین ماه امسال به پایان رسیده است.

رضا مهرانی افزود: علاوه براین تا پایان اردیبهشت ماه امسال نیز «اورهال واحد ۲ بخاری نیروگاه بندرعباس و واحد چهار گازی نیروگاه خلیج فارس» نیز طبق برنامه ریزی صورت گرفته انجام و وارد مدار شد.

وی اظهارداشت: در این راستا تمامی قسمت‌ها و قطعات توربین، ژنراتور، سامانه سوخت رسان و دیگر بخش‌های واحدهای نیروگاهی دمونتاژ شده و پس از بازبینی، اقدام‌های لازم از جمله تمیزکاری، روغن کاری، انجام تعمیرات، عملیات حرارتی، تعویض قطعه‌های معیوب و بازسازی و بهینه‌سازی تاسیسات انجام می‌شود.

مدیرعامل شرت تولید نیروی برق هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه، در اوج مصرف (پیک) انرژی برق قرار داریم، عنوان کرد: زمان تعمیرات اساسی واحدهای تولیدی به طور معمول در خارج از این بازه زمانی برنامه ریزی شده است لذا  هرچه قدر این تعمیر به موقع و دقیق تر باشد با آسودگی بیشتری می‌توانیم از پیک بار تابستان امسال عبور کنیم.

مهرانی یادآورشد: طبق برنامه ریزی‌های سالانه و از پیش تعیین شده در راستای بهبود وضعیت و بالابردن آمادگی تولید در نیروگاه‌های برق، عملیات تعمیر درهر سال و در زمان کاهش مصرف برق انجام می‌گیرد تا خاموشی و توقف تولید در زمان اوج نیاز مصرف شبکه کاهش یابد.

این مسوول واحدهای نیروگاهی هرمزگان گفت: تعمیرات اساسی یکی از مهم‌ترین، حساس ترین و پرهزینه ترین اقدام‌ها و رویدادها در صنعت نیروگاهی به شمار می‌رود که براساس دستورالعمل‌ها و استانداردها و باتوجه به مدت زمان کارکرد واحدها باید صورت پذیرد.

برق برای مردم هرمزگان مانند نفس کشیدن است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به رعایت الزامات مربوط به مدیریت مصرف برق در استان گفت: هرچقدر بتوانیم در حوزه برق صرفه جویی خواهیم کرد اما برق برای مردم هرمزگان همچون نفس کشیدن است و این استان به خاطر ساختار ملی و شرایط آب و هوایی باید تابستان را بدون خاموشی سپری کند.

رضا مدرس هفته گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان با اشاره به نقش مهم صنعت برق در ایجاد اشتغال و رونق سرمایه گذاری اظهارداشت: بخش عظیم سرمایه گذاری‌ها در هرمزگان به واسطه فعالیت های توسعه ای در صنعت برق استان و زیرساخت های بخش انرژی شکل گرفته است.

۱۸۰۰ مگاوات در هشت سال گذشته به ظرفیت تولید برق هرمزگان افزوده شد

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: ۱۸۰۰ مگاوات برق در هشت سال گذشته با ایجاد نیروگاه‌ها و واحدهای جدید نیروگاهی، به ظرفیت تولید برق هرمزگان افزوده شد.

محسن طرزطلب خردادماه امسال در محل احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک اظهار داشت: چهار واحد گازی در نیروگاه ایسین در سال‌های ۹۲ و ۹۳ وارد مدار تولید شد و نیروگاه گازی هرمز، ۲ واحد نیروگاه گازی قشم، ۲ واحد نیروگاه هنگام نیز بخش دیگری از ظرفیت های جدید است.

وی ادامه داد:‌ اکنون نزدیک به ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید غیر از نیروگاه سیریک درحال اجراست که توان تولید برق استان را به  سه هزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش می دهد.

طرزطلب اضافه کرد: یک واحد نیروگاه کوچک ۴۲ مگاواتی در جاسک ایجاد می‌شود که قرارداد آن در حال انعقاد بوده و پیمانکار آن انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: برای جاسک مجوزی جهت سرمایه گذار داخلی و خارجی صادر شده که اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و سرمایه گذار به جدیت کار را دنبال می‌کند.

وی بیان داشت: امروز عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه هنگام نیز به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات آغاز می شود و بخش بخار نیروگاه قشم هم درحال اجراست.

کلام آخر

استان هرمزگان درجنوب ایران یکی از استان‌هایی است که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی آن، حدود ۹ ماه از سال گرمای بالای ۳۰ درجه را تحمل می‌کند که این دما در بازه زمانی خرداد تا مهر گاهی به بیش از ۵۰ درجه نیز می‌رسد.

در این شرایط مصرف تجهیزات خنک کننده به شدت در هرمزگان افزایش می‌یابد و در حال حاضر میانگین مصرف برق در این استان طبق گفته مسوولان، سه برابر متوسط کشوری است.

در حال حاضر و با توجه به رشد روز افزون مشترکان و افزایش مصرف برق، نیازمند سرمایه گذاری و صرف هزینه‌های بالا در ایجاد زیرساخت‌های تولید، انتقال و توزیع برق هستیم که در شرایط فعلی و در یک بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نیست.

از همین رو باید برای پیشگیری از خاموشی در فصل‌های گرم که در مناطق گرمسیر به شدت سخت و طاقت فرسا است، دست به دامن راهکارهای عملیاتی قابل اجرا در کوتاه مدت شویم که یکی از بهترین آنها مدیریت مصرف است.

رعایت الگوی بهینه مصرف برق از سوی مردم همه استان‌های کشور وضعیت پایداری شبکه برق را تثبیت و از خاموشی‌ها پیشگیری می‌کند.

پیک روزانه شبکه برق هرمزگان از ساعت ۱۳ تا ۱۷ اعلام شده و مشترکان می‌توانند با انتقال مصارف به ساعت پایانی شب یا اوایل صبح نقش بسزایی در کاهش مصرف و پایداری شبکه ایفا کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha