۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84393151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز برگزار می‌شود

سنندج - ایرنا - فرماندار سقز گفت: هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط حاد کرونایی، امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.

کامیل کریمیان شامگاه یکشنبه در نشست با هنرمندان و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز اظهار داشت: این رویداد کشوری به همت وزارت فرهنگ، استانداری و سازمان مدیریت کردستان، فرمانداری، شورا و شهرداری سقز، اداره کل فرهنگ و ارشاد، انجمن هنرهای نمایشی استان و هنرمندان حوزه هنر و نمایش، پاییز امسال برگزار خواهد شد.

وی بر تلاش هنرمندان جهت ارتقای کیفی تئاتر کُردی به عنوان برند این شهرستان و استان، برگزاری جشنواره های نمایشنامه نویسی، تعیین ردیف بودجه در تقویم جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعال بودن دبیرخانه جشنواره در طول سال تاکید کرد.

فرماندار سقز گفت: تئاتر کردی جایگاهی والا دارد و روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است و هنرمندان فاخر در ایلام، کرمانشاه، سنندج و حتی تهران برای پیشرفت آن در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود هنرمندان و عوامل اجرایی با جدیت و اهتمام بیشتری فعالیت کنند، افزود: البته نباید از کمبود و مشکلات مالی در برگزاری جشنوار غافل شویم که باید بهترین امکانات و تجهیزات را برای برگزاری بهتر آن اختصاص دهیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز هم خواستار در نظرگرفتن و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اتمام ساخت و تکمیل پلاتو و تجهیز سالن اصلی مجتمع فرهنگی شد.

هیوا حاج محمدی با بیان اینکه برگزاری این رویداد هنری منجر به شور و نشاط اجتماعی و ارتقای بینش فرهنگی می‌شود، افزود: برگزاری این جشنواره در شهر تاریخی و با سابقه تئاتر باعث رشد و نبوغ تئاتر کُردی در ایران و منطقه خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای فرهنگ و زبان کُردی، اصالت و ارزش‌های فرهنگی مناطق کُردنشین دانست و تاکید کرد: این بزرگترین رویداد مهم هنری شهرستان سقز است و مسوولان و هنرمندان برای برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره تلاش کنند.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی در سقز با حضور ۹ گروه داخلی و ۲ گروه خارجی در سه سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۲۸۸ نفر، سالن پلاتو با ۴۰ صندلی و سالن شماره ۲ ارشاد با گنجایش ۱۳۰ نفر برگزار شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha