معاون وزیر بهداشت: تولید محصولات سلامت‌محور ۹۲ درصد رشد کرد

مشهد - ایرنا - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال ۹۷ تاکنون بازار تولید محصولات سلامت‌محور شامل دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل‌ها و داروهای سنتی در کشور ۹۲ درصد رشد کرده است.

دکتر محمدرضا شانه‌ساز، یکشنبه در نشست دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال گذشته گام های بلندی در حوزه غذا و دارو برداشته ایم و در سه سال گذشته بازار واردات را به میزان ۸۵ درصد محدود کردیم که به همین میزان به دامنه تولید کشور افزوده شد و سهم تولیدکنندگان داخلی افزایش یافت.

رییس سازمان غذا و دارو، تنوع گیاهی ایران را پنج برابر اروپا دانست و تاکید کرد: با استفاده از این ظرفیت ۱۷ نوع داروی تولیدی ما برای نخستین بار در دنیا، برای کمک به درمان کرونا مجوز مطالعاتی گرفته و ۶ داروی گیاهی برای کمک به درمان کرونا مجوز قطعی دریافت کرده است.

وی بیان کرد: خراسان رضوی ظرفیت و قابلیت بالایی برای کار در این حوزه دارد که باید از آن بهره برد، زیرا بهترین گونه‌های گیاهی با خواص درمانی، به دلیل شرایط اقلیمی ویژه، در این استان رشد می کند.

شانه ساز اظهار داشت: نیشابور از شهرت بسزایی در استفاده از ظرفیت های سنتی و فراورده های غذایی و لبنی برخوردار است و وزارت بهداشت برای حمایت هرچه بیشتر از حوزه غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور،  توسعه زیرساخت های آزمایشگاهی و تفویض اختیارات لازم به آن اعلام آمادگی می کند.

با حضور معاون وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو، خط تولید بی‌کربنات سدیم در واحد تولیدی رایا شیمی پارسیان نیشابور به بهره‌برداری رسید.

مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha