۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84393049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصرف برق در میاندوآب ۱۵ درصد افزایش یافت

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۸:۱۹
کد خبر: 84393049
مصرف برق در میاندوآب ۱۵ درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر توزیع برق میاندوآب‌ گفت: در روزهای گذشته اوج مصرف برق در این شهرستان با احتساب ۲۰ مگاوات خاموشی به ۱۲۱ مگاوات رسید، این در حالی است که در سال گذشته این رفم ۱۰۱ مگاوات بوده که با احتساب پنج مگاوات توسعه و فروش جدید، نشان از افزایش حدود ۱۵ درصدی مصرف برق دارد.

جمال کاظمی‌اصل روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: باید نگرش علمی به مدیریت مصرف برق وجود داشته باشد که به نظر می‌رسد افزایش بی سابقه دمای هوا و طولانی شدن مدت گرما و تغییر الگوی استفاده از لوازم سرمایشی از دلایل افزایش مصرف باشد که در این راستا نیازمند همراهی مشترکان هستیم.

وی گفت: حفظ و نگهداری شبکه برق ایجاب می‌کند که اگر مصرف از تولید پیشی گرفت‌ باید خاموشی اعمال شود.

وی با تاکید بر اینکه همکاری مردم لازمه گذر از پیک مصرف برق است، افزود: در جریان خاموشی‌های برق، شرکت‌های توزیع هیچ نقشی ندارند و البته این دلیل بر شانه خالی کردن در برابر مسوولیت نیست و مردم امور مربوط به برق را از اداره امور توزیع برق پیگیری می‌کنند و باید پاسخگو بود.

مدیر توزیع برق میاندوآب با اشاره به روی دادن برخی خاموشی‌ها هنگام شب در این شهرستان گفت: این موضوع به علت افت فرکانس شبکه و خروج برخی از واحدهای تولیدی از مدار اتفاق می‌افتد.

کاظمی‌اصل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در برخی مناطق جریان برق تا سه و حتی چهار ساعت قطع می‌شود، اظهار داشت: یک روز قبل جدول زمانبندی خاموشی‌ها براساس منطقه در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و در این میان در برخی مناطق خاموشی ۲ بار در نظر گرفته شده که در هر بازه اعمال خاموشی‌ها از ۲ ساعت بیشتر نیست و وقوع خاموشی بیشتر، ناشی از خرابی‌های احتمالی و پارگی سیم باشد.

مصرف برق در میاندوآب ۱۵ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق شهر از اعمال خاموشی مستثنی هستند، افزود: این استثناها شامل مناطقی می‌شود که در آن مراکز حساس از جمله بیمارستان وجود دارد اما تمام مراکز بیمارستانی را شامل نمی‌شود به طوری بیمارستان حضرت فاطمه (س) و فرمانداری مشمول خاموشی هستند ولی بیمارستان عباسی به خاطر بستری بیماران کرونایی از اعمال خاموشی مستثنی بوده و مشترکان واقع در خطوط تغذیه بیمارستان عباسی در سایه این موضوع خاموشی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برق مناطقی که بیشتر مراکز درمانی (هسته مرکزی شهر) در آن قرار دارد و یا برق خطوط لوله نفت به جهت تامین فرآورده‌های نفتی جنوب آذربایجان‌غربی در میاندوآب مشمول خاموشی برق نمی‌شود، اظهار داشت: برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی بعد از کمبود تولید در شبکه تعداد اکیپ‌ها به ۶ اکیپ افزایش داده می‌شود تا در صورت بروز خاموشی در بخش توزیع سریع برطرف شود که از ساعت ۶ عصر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: باید موضوع افزایش مصرف برق جدی گرفته شود و اگر هر مشترک به میزان ۱۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهد شاهد خاموشی در شبکه برق نخواهیم بود و در صورت وجود هم خیلی دامنه آن گسترده نخواهد بود به همین خاطر از مردم می‌خواهم مصرف بهینه از انرژی برق و استفاده غیرهمزمان از لوازم برقی را جدی بگیرند تا شاهد کاهش دامنه خاموشی‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا، امسال میزان مصرف برق از رشد قابل توجهی برخوردار شده و خاموشی هایی را نیز در کشور شاهد بوده‌ایم.

در شهرستان میاندوآب ۱۰۴ هزار و ۳۷۳ مشترک برق وجود دارد که از این تعداد ۸۵ هزار و ۹۳ مشترک خانگی، ۲ هزار و ۳۸۴ مشترک عمومی، یک هزار و ۷۴۵ مشترک کشاورزی و ۵۷۶ مشترک صنعتی، ۱۴ هزار و ۱۷ مشترک تجاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha