قائم مقام دادگستری تهران: هفت هزار زندانی و مددجو سال گذشته آزادشدند

تهران- ایرنا- قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگستری استان تهران افتخار دارد که ۷ هزار زندانی و مددجو بر اساس قانون و با استفاده از ارفاق هایی که قانون‌گذار ایجاد کرده، طی سال گذشته از زندان‌ها آزاد کند.

به گزارش ایرنا، «مسعود ستایشی» روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش جوادآباد ورامین گفت: حرکتی که آیت الله رئیسی در حمایت از تولیدکنندگان آغاز و در انتخابات مورد اقبال عموم مردم قرار گرفت، دستگاه قضا را به علمدار حمایت از تولید تبدیل کرد.

وی افزود: مردم ایران اسلامی به خوبی مسائل را تحلیل کرده و خوب و بد را تشخیص می‌دهند و با انتخاب آیت الله رئیسی ثابت کردند که حرکت عدالت محور و حامی تولید را به خوبی تشخیص می‌دهند.

ستایشی با اشاره به این که بسیاری از مشکلات ریشه در مسائل اقتصادی دارد، اظهار داشت: امروز می‌توان با توجه به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرده‌اند، بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرد و از میزان وقوع جرائم و بزه در جامعه کاست.

ستایشی گفت: وقتی می‌توان با پیگیری چندماهه، مشکل فاضلاب و پساب صنعتی یکی از شهرک‌های صنعتی را که سال‌ها معطل مانده بود را حل کرد نشان می‌دهد با کار و تلاش می‌توان تمام گره‌ها را گشود.

وی تأکید کرد: وقتی سخن از عدالت، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با فساد و دسترسی مردم به عدالت به میان می‌آید، اعتماد مردم به حاکمیت افزایش پیدا می‌کند و در این راه، دستگاه قضا با تمام توان در برابر ناهنجاری‌ها ایستاده و با هرکس که امنیت جامعه را به خطر بیاندازد، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

وی با اشاره به لزوم اجرای عدالت در جامعه گفت: دادگستری استان تهران افتخار دارد که ۷ هزار زندانی و مددجو بر اساس قانون و استفاده از ارفاق هایی که قانون‌گذار ایجاد کرده، طی سال گذشته از زندان‌ها آزاد کند.

ستایشی تصریح کرد: سال گذشته دستگاه قضا در راستای حمایت از زندانیان و مددجویان بی‌پناه، ۳۶ مورد قضاص را با صلح و سازش برطرف کرد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: امروز دستگاه قضا مأموریت خاصی را بر عهده دارد و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید ملجا و پناهگاه مردم مظلوم باشد.

«حسین نوش‌آبادی» افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مأموریت اصلی دستگاه قضا بر اساس قانون اساس، گسترش عدالت، احقاق حقوق عامه، پیشگیری از جرائم و مقابله با فساد است.

وی افزود: مهترین مأموریت دستگاه قضا ایجاد عدالت است تا همه این مجموعه را پناهگاه خود دانسته و اگر حقی از او ضایع شده باشد، به این دستگاه رجوع کند که البته دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به این نقطه رسیده است.

نوش آبادی از گسترش و احیا حقوق عامه به عنوان دیگر وظیفه دستگاه قضا یاد کرد و افزود: حقوق عامه شامل تمام حقوقی که در قانون اساسی به آن اشاره شده و در واقع فرمایشات رهبر معظم انقلاب در احیا حقوق عامه، فراتر از صیانت آن است و این حقوق نباید به دست فراموشی سپرده شده و یا نسبت به آن بی‌توجه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه قضا در حوزه‌های مختلف زیست محیطی، بهداشتی، اجتماعی و فرهگی نیز که در تار و پود جامعه تنیده شده وظیفه ورود دارد تا حقوقی که مردم شاید ازآن بی‌اطلاع باشند، احقاق شود.

نوش‌آبادی گفت: دستگاه قضایی در حوزه مسائل و مشکلاتی که مسوولان اجرایی نسبت به رفع آن کوتاهی می‌کند نیز به عنوان مدعی‌العموم وظیفه ورود دارد تا حق مردم در حوزه‌های مختلف برآورده شود.

وی از مبارزه با فساد به عنوان دیگر وظیفه دستگاه قضایی یاد کرد و افزود: شاید مردم به تنهایی قدرت مبارزه با فساد را نداشته باشند ولی دستگاه قضا می‌تواند از بروز فساد پیشگیری و با آن در تمامی مظاهر و جلوه‌ها مبارزه کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت: بخش جواد آباد یکی از تأثیرگذار ترین بخش های استان تهران و کشور است که در حوزه کشاورزی و دامپروری، اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی تحقق بخشیده است و فعالیت دستگاه قضایی در این بخش می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کند.

حجت الاسلام «سیدمحسن محمودی» افزود: امنیت و عدالت ۲ رکن اصلی یک جامعه است مردم باید طعم امنیت و عدالت را بیش از پیش حس کنند، اگر مجرمان و هنجار شکنان در جامعه احساس ناامنی کنند مشخص است که دستگاه های امنیتی و قضایی ما وظایف خود را به درستی انجام داده‌اند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: کشور ما به اهلبیت (ع) تعلق دارد، مدیریت‌ها همیشگی و دائمی نیست و باید قدردان فرصت خدمت‌رسانی به مردم با گسترش عدالت باشیم.

شهرستان ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

صبح امروز با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان استانی و محلی، «حسین بنائی» به عنوان رئیس دادگاه عمومی بخش جواداباد ورامین معرفی و از تلاش‌های «محمد داداش‌زاده» رئیس سابق این دادگاه تقدیر شد.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha