۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84392695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای فرهنگ عمومی آستارا بر ترویج فرهنگ حجاب تاکید کرد

آستارا - ایرنا - اعضای شورای فرهنگ عمومی آستارا بدحجابی و بی‌حجابی را زمینه‌ساز ناهنجاری‌ها و مشکلات اخلاقی و اجتماعی دانسته و بر ترویج و تحکیم فرهنگ عفاف و حجاب در این شهرستان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا روز یکشنبه در جلسه این شورا در فرمانداری این شهرستان عرضه لباس‌های نامتعارف، بی‌توجهی مسئولان امر به عفاف اجتماعی و رواج تورهای گردشگری را باعث تشدید بدحجابی و بی‌حجابی دانست و ترویج فرهنگ حجاب در خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها را خواستار شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا گفت: بی حجابی و ترویج بی بند و باری از دلایل افزایش طلاق است و این شهرستان مرزی در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارد و مسئولان باید بیشتر دغدغه فرهنگی داشته باشند.

وی ترویج بداخلاقی، تهمت، بازی با آبروی اشخاص، ناامیدی و ناهنجاری های اجتماعی را از مشکلات فضای مجازی برشمرد و نظارت کافی بر فعالیت کاربران شبکه های اجتماعی را خواستار شد.

او با اشاره به تشکیل کارگروه فضای مجازی متشکل از خبرنگاران خبرگزاری ها زیر نظر شورای فرهنگ عمومی شهرستان، از خبرنگاران خواست طرح های خود را برای سامان فضای مجازی ارائه دهند.

حافظ نیا افزایش بی ضابطه بنرهای تبریک و تسلیت در شهر را نادرست خواند و گفت: باید بنرها با مجوز شهرداری برای مدت معین نصب و بر محتوای آنها نظارت شود.

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در مجالس ترحیم آرامستان ها با توجه به وضعیت قرمز آستارا از نظر شیوع کرونا و تکمیل زیرساخت های آبرسانی با توجه به کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی آستارا بود.

سعید میرقربانی سرپرست فرمانداری آستارا نیز در این جلسه ادارات را به پیشگامی در صرفه جویی مصرف آب و برق توصیه کرد و از شهروندان خواست، از آب شرب برای مصارف غیر ضروری نظیر آبیاری باغ ها استفاده نکنند.

 شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha