۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84392483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساعات کاری ادارات مالیاتی در کردستان افزایش یافت

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی کردستان از افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی استان در سال جاری خبر داد و گفت: از امروز تا ۱۵ تیرماه ادارات مالیاتی استان تا ساعت ۱۹ پاسخگوی مراجعه کنندگان هستند.

حسن سجودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تمدید مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) بر مبنای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا  اظهار داشت: ایام پایانی موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی با بیشترین حجم مراجعات مؤدیان و درخواست آنان برای دریافت خدمات مختلف از ادارات امور مالیاتی همراه است.

وی اضافه کرد: افزایش ساعات کاری ادارات امور مالیاتی سطح استان با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و  دستورالعمل‌های بهداشتی تا ساعت ۱۹ ابلاغ شده‌ است.

 مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: براساس بخشنامه ابلاغی، به منظور ارایه خدمات مطلوب به مؤدیان مالیاتی برای انجام تکالیف قانونی مرتبط با تسلیم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی عملکرد سال ۱۳۹۹ به ویژه نحوه بکارگیری از دستورالعمل موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‏‌های مستقیم، ساعات کاری ادارات کل امور مالیاتی از روز یکشنبه ۱۳ تیرماه تا روز سه شنبه پانزدهم همین ماه از اول وقت اداری تا ساعت ۱۹ است.

استان کردستان دارای بیش از ۶۰ هزار مودی مالیاتی است و کمتر از نیم درصد درآمد مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش‌افزوده است که هر ماه این عوارض وصول شده به طور مستقیم به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود.

براساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha