۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84392257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدگاه عضو شورای سیاسی انصارالله درباره نماینده جدید سازمان ملل

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی سیاسی «جنبش انصارالله» یمن در واکنش به انتصاب «هانس گروندبرگ» سوئدی به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در این کشور گفت: تا زمانی که رویکرد سازمان ملل نسبت به مردم یمن و حمایت از دشمنان تغییر نکند، هیچ چیز تغییر نکرده است.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های یمن امروز (یکشنبه) به نقل از «محمد علی الحوثی» نوشتند: تا زمانی که سیاست حمایت از متجاوزان و ادامه محاصره یمن، رویکرد و اغلب شعار آن‌ها باشد، چیز جدیدی با نماینده جدید نخواهد آمد و آمدن او نمی‌تواند موجب «شکسته شدن یخ» بحران در این کشور شود.   

وی در توئیتی از شورای امنیت و سازمان ملل خواست که سیاست حمایت از ائتلاف و متحدانش را تغییر دهند. 

محمد علی الحوثی بر اهمیت این برنامه که می‌تواند از صلح واقعی در یمن حمایت کند، تاکید کرد.  

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیروز (شنبه) هانس گروندبرگ سوئدی را به جای «مارتین گریفیتس» انگلیسی به عنوان نماینده ویژه خود در امور یمن تعیین کرد. 

گروندبرگ یک دیپلمات است که پیشتر برای وزارت امور خارجه سوئد و واحد امور خارجه اتحادیه اروپا کار کرده است. 

وی همچنین دارای پست‌های دیپلماتیک در خاورمیانه، از جمله نمایندگی‌های اتحادیه اروپا در قاهره و شهر اشغالی قدس بوده است. 

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند. 

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha