۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84392189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ هنرمند اردستانی پروانه تولید انفرادی گرفتند

کاشان - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: کارت شناسایی و پروانه تولید انفرادی برای ۴۰۰ هنرمند این شهرستان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی مشهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیشتر این هنرمندان به صورت انفرادی و در کارگاه‌های خانگی کوچک فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: سفالگری، نقاشی روی سفال، گلیم‌بافی، قالی‌بافی، جاجیم‌بافی، سنگ‌تراشی و سبدبافی از جمله این تولیدات است.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان با اشاره به گویش اردستانی اظهار داشت: مقدمات ثبت این گویش در فهرست آثار ناملموس فراهم شده و در آینده نزدیک در فهرست آثار ملی ایران ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: برای ثبت گویش اردستانی در فهرست آثار ملی، ارتباطی بین متخصصان بومی اردستان با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان برقرار و مراحل تکمیل پرونده این اثر ناملموس تکمیل شده که به زودی ثبت می شود.

به گفته وی، اردستان با توجه به استعدادهای بالقوه‌ای که در بحث آثار تاریخی و فرهنگی اعم از افزایش تاسیسات گردشگری دارد، در آینده‌ای نزدیک مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود و به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری در استان اصفهان معرفی می‌شود.

بازدید نوروزی ۱۲۷ هزار گردشگر

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان اظهار داشت: در نوروز امسال افزون بر ۱۲۷ هزار گردشگر از مکان های تاریخی شهرستان اردستان بازدید کردند.

مشهدی درباره مجتمع تاریخی آسیاب خان زواره گفت: این مجتمع یک بنای آسیاب آبی متروکه بود که با حمایت‌های لازم از سرمایه گذار، بازسازی و مرمت شد.

وی افزود: این مجتمع به دلیل مشکلات مالی و پرداخت نشدن تسهیلاتی هم اکنون تعطیل شده و در حال پیگیری رفع مشکل آن هستیم؛ به طوری که مسوولان مرتبط برای رفع مشکلات و راه اندازی دوباره آن قول مساعد داده‌اند. ‌

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفرجمعیت و برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۸۲ محوطه باستانی در ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha