تمدن غرب بر مبنای منافع مادی بنا شده‌است

قم-ایرنا- رییس کل دادگستری قم با اشاره به ابعاد اصلی جنایت و حمله کشورهای غربی به ملت های جهان سوم و بهره‌کشی از مردم بومی، گفت: تمدن غربی بر مبنای منافع مادی وسیاسی بنا نهاده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری روز شنبه در سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در قم، افزود: پایه تفکرات حکمرانان غربی بر مبنای عقاید ماکیاولی و نیچه بنا نهاده شده است و این مکتب برای قدرت مطلوبیت ذاتی قائل است و برای دستیابی به قدرت هر وسیله ای را توجیه و مقبول می پندارد.

رییس کل دادگستری قم اظهار داشت: مکتب قدرت و زور از نظریه تکامل داروین و بقای انسان اصلح نیز بهره برده است و در این مکتب انسانهای برتر و کامل می توانند در جهان معاصر زندگی کنند و افراد ضعیف باید به طرق مختلف از میان بروند.

مظفری ابراز کرد: تمدن غرب برای رسیدن به منافع خود دو راه قانون و زور را از همان ابتدا پذیرفته است و حقوق بشر صرفا دستاویزی برای رسیدن به منافع سیاسی و مادی آنها در صورت عدم تمکین کشورهای مستقل در برابر آنها است.

وی افزود: مکتب ماکیاولی قدرت را ارزش اصلی دانسته و سایر ارزش ها را از فروع می داند، در بسیاری از کشورهای پیشرفته به رغم پیشرفت های تکنولوژیک، آنچه کاربرد دارد زور است.

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: نیچه جنگ و تنازع بقا را اصل می داند و از نظر او هر انسان که بتواند در این جنگ باقی بماند، شایسته زیستن است.

وی یادآور شد: در ماکیاولیسم کشتار و قتل اگر در جهت مقاصد و اهداف باشد مشروع بوده و نباید آن را غیراخلاقی دانست.

وی اضافه کرد: قوی ترین و شگفت انگیزترین ویژگی حکمران در این مکتب، نقش زور در سیاست است.

رئیس کل دادگستری استان قم یادآور شد: آمریکا وقتی می خواهد یک انگیزه شوم را عملی کند، در مرحله نخست یک انگ نقض حقوق بشر افراد می زند و سپس به اجرای مقاصد ظالمانه خود می پردازد.

مظفری تصریح کرد: تفکر زور از قرن ۱۶ میلادی حاکم است و در این تفکر اگر لازم باشد انسان باید دست به فریبکاری و زور بزند؛ آمریکا هم پیرو این تفکر است.

سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری عصر روز شنبه با سخنرانی شخصیت هایی از کشورهای مختلف دنیا در قم برگزار شد.

در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، ناو آمریکایی وینسنس، یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه ۲۹۰ سرنشین آن را به شهادت رساند./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha