ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان پاکدشت افزایش چشمگیری یافت

تهران- ایرنا- رئیس بیمارستان شهدای پاکدشت گفت: آمار مراجعه کنندگان بیماران کرونایی به بیمارستان در یک هفته اخیر افزایش چشمگیری داشته و همین امر وضعیت شهرستان را در شرایط پرخطر و بحرانی قرار داده است.

انوشیروان صادقی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص روند بیماری کرونا در پاکدشت اظهار کرد: با توجه به موج جدید ویروس کرونا و افزایش چهار برابری مراجعات و بستری ها تمامی تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان و بخش ویژه این بیمارستان تکمیل شده‌ است.

وی با اشاره به این‌که ۱۰۰ درصد بخش ICU از بیماران کرونایی تکمیل شده، افزود: تا هفته پیش تعداد مراجعه کننده ها در ۲۴ ساعت چهار تا پنج نفر بود اما در حال حاضر این میزان چهار برابر شده است و بخش ICU که ۵۰ درصد در اشغال بیماران کرونایی بود به صد در صد افزایش یافته است.

رئیس بیمارستان شهدای پاکدشت ادامه داد: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و  بیمارستان‌ها، زمان مناسب برای درمان را از دست می‌دهند که این امر ترخیص سرپایی را کمتر و  موجب افزایش میزان بستری‌ها و فوت ناشی از این بیماری شده است.

وی از کاهش سن بیماران در پیک پنجم ‌کرونا خبر داد و افزود: در موج پنجم کرونا هم شدت بدحالی بیماران بیشتر شده و هم سن افراد از ۵۰ سال به ۳۰ سال کاهش پیدا کرده که این امر بسیار خطرناک است.

صادق با اشاره به این‌که ظرفیت بستری بیماران بدحال در این مرکز درمانی کامل شده‌ است، گفت: هم اکنون ظرفیت ۱۷ تخت بخش مراقبت‌های ویژه، هفت تخت بخش CCU و ۳۷ تخت در بخش معمولی به بیماران کرونا اختصاص داده شده که در حال حاضر تکمیل است.

وی اضافه کرد: در بخش اورژانس نیز تعداد مراجعه کننده مبتلا به کرونا با بیماران تروما برابر شده و این در حالی است که تا هفته پیش ۲۰ درصد اورژانس بیماران کرونایی و ۸۰ درصد، دیگر بیماران بود.

رئیس بیمارستان شهدای پاکدشت بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۲۳ بیمار به بیمارستان مراجعه کردند که ۱۸ نفر از آنها بستری شده و این نشان می‌دهد علائمی که نیاز به بستری پیدا می‌کند شدیدتر شده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت بیماران کرونایی، بخش ویژه بیمارستان به طور کامل به این بیماران اختصاص داده شده و در صورت افزایش تعداد بیماران بستری، بخش کمکی نیز اضافه می‌شود.

صادقی با اشاره به این‌که روند بیماری در پاکدشت صعودی است، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را موثرترین راه پیشگیری برشمرد و افزود: از تمامی مردم تقاضا داریم استفاده از ماسک و رعایت مراقبت‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند.

هم اکنون شرایط شیوع ویروس کرونا در پاکدشت قرمز است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha