۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84391649
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محدودیت‌های شرایط قرمز کرونا در آستارا اعمال می‌شود

آستارا - ایرنا - سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا، از ممنوعیت ورود خودروهای پلاک غیربومی و محدودیت فعالیت مشاغل غیر ضروری از دوشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید میرقربانی روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا گفت: حضور مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در ستادهای نامزدهای انتخابات و جشن های پیروزی منتخبان شوراها، مجالس عروسی و ترحیم و حضور مسافران در نقاط گردشگری از دلایل افزایش بیماران کرونایی در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: تعطیلی پارک ها، طرح های سالمسازی و واحدهای صنفی بجز مشاغل گروه یک و منع ورود خودروهای شخصی با پلاک های غیربومی به آستارا از روز دوشنبه اعمال می شود و مرزبانی و نیروهای انتظامی در گردنه حیران و ایست بازرسی قلعه هموطنان را از ورود به این شهرستان منع و خاطیان را جریمه کنند.

وی بیان کرد: طرح اداره صنعت، معدن و تجارت درباره فعالیت محدود و نوبت بندی شده مغازه ها به خصوص در بازار ساحلی و پاساژهای اطراف آن در شرایط قرمز کرونا، در جلسه شورای تامین بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم در این جلسه میانگین بستری بیماران کرونایی در این شهرستان را از میانگین استانی بالاتر اعلام کرد و حضور یک دوم کارکنان ادارات و بانک ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از سوی مشاغل گروه یک را خواستار شد.

فرید بصیری مقدم اضافه کرد: ۳۰ درصد مراجعان به بیمارستان شهید بهشتی آستارا از ماسک استفاده نمی کنند و کمترین میزان استقبال از واکسیناسیون کرونا در گیلان به شهرستان آستارا اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان آستارا بستری هستند و در صورت افزایش مبتلایان، از ظرفیت راهروهای بیمارستان استفاده خواهد شد و متاسفانه مردم در اماکن عمومی و صف های نانوایی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha