۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 3184
کد خبر: 84391004
T T
۰ نفر
منبع: شرکت گامان تزئین جاوید| ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

خرید اینترنتی انواع موکت از گامان تزئین جاوید

۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبر: 84391004
خرید اینترنتی انواع موکت از گامان تزئین جاوید

شرکت گامان تزیین جاوید یکی از فروشگاه‌هایی است که به شکل حضوری و آنلاین می‌تواند محصولات متنوع و خدمات مرتبط با آن را در اختیار مشتریان قرار دهد و خریداران با انواع موکت و کفپوش‌هایی که توسط فروشگاه گامان تزئین جاوید ارائه می‌شود قدرت انتخاب دارند.

برای آن که بتوانید به کف خانه خود حس گرما ببخشید و وقتی پاهایتان را روی زمین می‌گذارید احساس آرامش داشته باشید، موکت می‌تواند یک کفپوش مناسب به شمار آید. بخصوص اگر خانه شما از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای سرد و مرطوب قرار دارد و یا فرزندان کوچکی دارید و علاقمندید محیطی گرم و نرم را برای زندگی و بازی آن‌ها فراهم نمایید، موکت انتخاب خوبی برای ایجاد یک حس خوب و گرم و نرم به شمار خواهد آمد.

ما در این مطلب تصمیم داریم درباره چیستی موکت و ساختار تهیه آن صحبت کرده و در ادامه ضمن بررسی انواع موکت مانند موکت تایل و موکت اداری و ... نکات و ویژگی‌هایی را بیان کنیم که بتواند به شما در انتخاب و خرید موکت کمک نماید.

موکت چیست؟

موکت Moquette که در زبان فارسی ما آن را برای نوعی کفپوش پرزدار به کار می بریم کلمه‌ای فرانسوی است و از این زبان وارد واژگان ما شده است. در تهیه و تولید موکت گاهی اوقات از پشم برای گرما بخشی بیشتر استفاده شده است اما در حال حاضر و به طور معمول این محصول از الیاف پلی‌استر، پروپیلن یا اکریلیک تولید می‌شود.

خرید اینترنتی انواع موکت از گامان تزئین جاوید

اگر می‌خواهید سابقه تولید و استفاده از انواع موکت را بدانید باید گفت پیش از آن که انواع کفپوش‌ها مانند پارکت و یا همین کفپوش‌های پلاستیکی به بازار بیایند برای پوشش کف خانه‌ها و محیط‌های مختلف مانند اداره‌ها، هتل‌ها و یا موزه‌ها از موکت استفاده می‌شد. بعدها سنگ و سرامیک کاربرد بیشتری در این زمینه پیدا کرد اما هنوز هم موکت برای پوشش بسیاری از مکان‌ها کاربرد خاص خود را دارد. ما در ادامه به معرفی برخی از انواع موکت خواهیم پرداخت تا با ویژگی‌ها و کاربرد هر یک آشنا شده و هنگام خرید موکت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • موکت نمدی: با توجه به تکنیکی که در تولید این نوع موکت به کار رفته الیاف آن به هم بافته نمی‌شوند بلکه این نوع موکت با الیافی که خرد شده‌اند با استفاده از دستگاه مخصوصی با تکنیک سوزنی در هم قرار می‌گیرند و الیاف فشرده می‌شوند. در انتهای کار نیز عملیات چسب زنی انجام می‌شود و طرح مورد نظر را روی آن پیاده می‌کنند. موکت نمدی دارای چند لایه بوده که این ویژگی کمک می‌کند تا استحکام آن افزایش یابد.
  • موکت پرزبلند: این محصول در واقع نسل دیگری از موکت‌های نمدی می‌باشد که به آن موکت تافتینگ هم گفته می‌شود و اندازه پرزهای به کار رفته در آن از موکت نمدی بلندتر است و توسط دستگاه‌های مخصوصی تولید می‌شود. این محصول در دو نوع گرد بافت و نوع فرشی تولید می‌شود. از ویژگی‌های موکت پرزبلند می‌توان به حالتی شبیه فرش داشتن، عایق بودن و رنگ ثابت آن اشاره کرد.
  • موکت اداری: این نوع موکت عموما به گونه‌ای طراحی و بافته می‌شود که بتواند برای مکان‌های اداری مناسب باشد. از موکت‌های نمدی و یا پرز بلند می‌توان به عنوان موکت اداری استفاده کرد. این نوع موکت باعث کم شدن صدا در هنگام عبور و مرور می‌شود و به فضا گرمای خاصی می‌بخشد. برای انتخاب و خرید موکت اداری بهتر است به رنگ آن توجه داشته باشید زیرا رنگ‌های خنثی می‌تواند برای این نوع مکان‌ها مناسب باشد.
  • موکت تایل: این نوع موکت که به آن مدولار گفته می‌شود نوع جدیدی از موکت است که از قطعات و تکه‌های جدا از هم تشکیل شده است و می‌تواند دارای سایزهای مختلف باشد و در اشکال مربعی، مستطیل و مثلثی و ... تولید شود. از مهمترین ویژگی‌های این نوع موکت آن است که اگر قسمتی از آن دچار آسیب شود نیاز نیست تمامی آن را تعویض نمایید بلکه با تعویض یک یا چند تایل می‌توانید مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید.

مزایای استفاده از موکت

خرید اینترنتی انواع موکت از گامان تزئین جاوید

هنگامی که اقدام به خرید موکت برای کف خانه، شرکت و محیط‌های مختلف می‌کنید لازم است بر اساس ویژگی‌هایی که مایلید از آن بهره مند شوید نسبت به انتخاب آن اقدام کنید. زیرا قیمت موکت می‌تواند با توجه به ویژگی‌هایی که هر محصول دارد تفاوت یابد. از جمله مزایای استفاده از موکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از طرح و رنگ‌های مختلفی برخوردار است.
  • می‌توان جهت چیدمان و دکوراسیون منزل بین لوازم و موکت هارمونی خوبی برقرار کرد.
  • برای استفاده در مناطق سرد و رطوبتی مناسب بوده و می‌تواند عایق سرما و صدا باشد.
  • در اغلب محیط‌های بزرگ و کوچک برای پوشش کف می‌توان از آن استفاده کرد.
  • شست و شو و نظافت انواع موکت ساده است.
  • موکت نسبت به سایر کفپوش‌ها مانند پارکت و سنگ و یا فرش و ...ارزان‌تر است.
  • از دوام بالایی بسیار بالایی برخوردار است و سال‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

چه فاکتورهایی بر قیمت موکت تاثیرگذار است؟

هنگامی که اقدام به خرید موکت می‌کنید در فروشگاه‌های این محصول با انواع مختلفی از آن مواجه می‌شوید که طبیعتاً قیمت‌های متفاوتی دارند. اما چه نکات و فاکتورهایی بر قیمت موکت تأثیرگذار است؟ ما در ادامه به این نکات اشاره کوتاهی خواهیم کرد.

  • حجم بافت موکت: چنانچه تمامی الیاف یا تارهای تشکیل دهنده موکت از هم فاصله زیادی داشته باشند حجم موکت پایین آمده و عکس آن نیز باعث می‌شود که موکت تراکم بالاتری داشته باشد. همین موضوع که باعث استحکام و ماندگاری بالایی می‌شود می‌تواند در قیمت موکت تأثیر زیادی داشته باشد.
  • متراژ: طبیعتاً اندازه موکتی که برای خرید در نظر گرفته‌اید تاثیر بسزایی در قیمت آن خواهد داشت.
  • جنس الیاف: بسیاری از موکت‌ها با نوعی از الیاف تولید شده‌اند که می‌توانند برای مکان‌های پر رفت و آمد مانند ادارات، شرکت‌ها و یا هتل‌ها مناسب باشد زیرا این الیاف به نوعی هستند که از استحکام بالایی برخوردارند و در اثر استفاده مداوم و به قول معروف پا خوردن، زیبایی و قابلیت خود را از دست نمی‌دهند و می‌توانند در برابر آلودگی‌ها مقاوم‌تر بوده و دیرتر کثیف شوند.

خرید اینترنتی انواع موکت از گامان تزئین جاوید

 فروشگاه اینترنتی گامان تزئین جاوید

 شرکت گامان تزیین جاوید یکی از فروشگاه‌هایی است که هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین می‌تواند محصولات متنوع و خدمات مرتبط با آن را در اختیار مشتریان قرار دهد. برای این که بتوانید با انواع موکت و کفپوش‌هایی که توسط فروشگاه گامان تزئین جاوید ارائه می‌شود، آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم برای خرید موکت سری به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی https://gamantj.com بزنید.

 م. خ 

9020

۰ نفر
منبع: شرکت گامان تزئین جاوید| ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha