وجود مدارس علوم دینی زمینه‌ساز جامعه‌ای با تعهدات بالای اخلاقی است

کرمانشاه - ایرنا- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، کسب علوم دینی را از توصیه‌های دین مبین اسلام و مورد تاکید بزرگان این دین دانست و گفت: وجود مدرسه‌های علوم دینی و اهتمام به تربیت طلاب و فرهیختگان زمینه‌ساز جامعه ای دین‌مدار و با تعهدات بالای اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا «عبدالرحمن مرادی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع امام شافعی (رض) کرمانشاه، افزود: در بسیاری از آیات و احادیث در مورد بزرگی کسب علوم دینی و اهمیت وجود مدارس علوم دینی بحث شده است زیرا کسب علوم دینی سبب ایجاد درجات معنوی می شود.

او گفت: کسب علوم دینی سبب خوف و خشیت الهی و سبب رضایت و تواضع فرشتگان به طلاب علم می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به آموزش علوم اسلامی راه ورود به بهشت را آسان می کند، توضیح داد:علم فقه که با آن حلال و حرام را می شود شناخت، آشنایی با قرآن و پیامبر و اخلاص در عبادت همه از ثمرات کسب علم است و سبب کرامت در دنیا و بخشش و مغفرت الهی در آخرت می شود.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه هایش گفت: وجود مدارس یعنی تربیت علما و وجود علما یعنی رونق مساجد و انجام واجبات و رفع گناه بر مردم و از این رو اقامه جمعه و جماعت و امورات اموات و تبیین احکام فقهی با تمام ابواب آن، صدور فتوا و تفسیر قرآن و شرح حدیث و فقه همه و همه از برکات مدارس علوم دینی است.

ماموستا مرادی افزود: در نهایت حاکمیت اسلامی به وسیله علمای ربانی از برکات حوزه و مدارس دینی است لذا وجود مدرسه های دینی و اهتمام به تربیت طلاب و فرهیختگان زمینه ساز جامعه ای دین مدار و با تعهدات بالای اخلاقی است.

وی در بخش دیگری از خطبه هایش با اشاره به برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰، از خداوند منان موفقیت دنیوی و اخروی را برای داوطلبان خواستار شد و گفت: امیدواریم که تلاش و کوشش ۱۲ سال تحصیلی، بویژه سال آخر آن‌ها مثمر ثمر باشد.

ماموستا مرادی همچنین انتصاب بجا و شایسته حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری به ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت و برایشان آرزوی توفیق و سعادت در این کسوت را کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha