دولت آینده برای رفع مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی تدبیر حکیمانه کند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دولت آینده برای مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاست داخلی و بین المللی تدبیر حکیمانه داشته ‌باشد.

آیت الله‌ «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه اراک افزود: اکنون مشکلاتی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور وجود دارد که دولت آینده باید با کار شبانه روزی و تلاش مضاعف زمینه رفع آنها را  فراهم کند.

وی ادامه داد: دولت با تدبیر حکیمانه در زمینه مسکن باید به گونه‌ای عمل کند که حداکثر ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمد خانوار برای این بخش هزینه شود و جوانان برای ازدواج تشویق شوند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: دولت باید با پرداخت تسهیلات ارزان خانه دار شدن جوانان را در جامعه فراهم کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلاب فاطمی، علوی و انقلاب امام رضا(ع) بوده و مسئولان باید تمام وجود خود را غرق در خدمت، مجاهدت، فداکاری و امانت داری به مردم و جامعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان و کشور افزود: ملت ایران در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه امسال همانند گذشته برای اسلام و انقلاب افتخار آفریدند و ۱۸ میلیون نفر از ملت ایران اسلامی به رئیس جمهور منتخب رای دادند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: پست‌ و مقام‌ها در اسلام امانت و تکلیف بوده و مدیران در برابر مردم و کشور مسئولند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ۲۴۰ هزار شهید از جمله شهید سردار سلیمانی و محلاتی در راه اسلام و قرآن اهدا کرده و مسئولان در روز قیامت باید در برابر این شهدا پاسخگو باشند.

امام جمعه اراک با تبریک انتصاب حجت الاسلام اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضائیه افزود: امید است طرح تحول قضایی در این قوه ادامه یابد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اگر دستگاه قضا سالم باشد، سایر دستگاه‌های دیگر نیز می‌توانند با سلامت به مردم خدمت کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت ایستاده و تا آنان به برجام باز نگردند ما حاضر نیستیم یک قدم از فرامین رهبر معظم انقلاب عقب نشینی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آمریکایی‌ها نفت، انتقال پول، ارتباطات بانکی، دارو و واکسن را برای ملت ایران تحریم کردند و ملت ایران همان‌گونه که تاکنون در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده از این به بعد نیز پشت سر مقام معظم رهبری تمامی توطئه‌ها و دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب می‌کند.

وی ادامه داد: کشورهایی با ظلم و ستم ادعای حقوق بشر دارند، می‌خواهند قانون حقوق بشر را برای بشریت بنویسند.

گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، شهدای سرچشمه تهران و شهید صدوقی از دیگر محورهای نماز عبادی سیاسی جمعه اراک بود.

نماز عبادی، سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha