۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84390339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای ۱۴شهر خوزستان از ۵۰ درجه عبور کرد

۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 84390339
دمای ۱۴شهر خوزستان از ۵۰ درجه عبور کرد

اهواز- ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای ۱۴شهر و نقطه خوزستان در شبانه روز گذشته از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر عبور کرد.

محمد سبزه زاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین دمای نقطه‌ای خوزستان در کشاورزی اهواز با ۵۱.۴درجه بالای صفر ثبت شد و پس از آن امیدیه ۵۱.۳، گتوند و شوش با ۵۱.۲، بستان ۵۱.۱، رامهرمز و آغاجاری ۵۱، شوشتر ۵۰.۸، هندیجان ۵۰.۷، ماهشهر ۵۰.۶، اهواز ۵۰.۴، شادگان و صفی آباد دزفول ۵۰.۲ درجه گرم ترین شهرهای خوزستان بودند.
وی علت افزایش دما در استان و مناطق جنوبی کشور را تقویت سامانه جنب حاره ای و متعاقب آب استقرار هوای بسیار گرم در منطقه عنوان کرد و افزود: این وضعیت با شدت و ضعف در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین میزان رطوبت(شرجی) در هندیجان با ۹۴درصد، شادگان ۸۸ درصد، ماهشهر ۸۶درصد، اهواز ۷۵درصد بوده و کمترین میزان رطوبت در شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه با ۱۸درصد ثبت شده است.  
سبزه زاری افزود: با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی، احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده در ارتفاعات شرقی و شمالی استان دور از انتظار نیست.
هفته جاری بیشتر ساکنان مناطق خوزستان به خصوص مناطق ساحلی و غربی هوای بسیار گرم و طاقت فرسایی را تحمل کردند.

مرکز بهداشت خوزستان از شهروندان استان خواسته است برای جلوگیری از گرمازدگی در منازل بمانند و کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرند.
چهارشنبه گذشته فعالیت اداری هفت شهرستان بهبهان، آبادان، خرمشهر، کرخه، شوش، دشت آزادگان و هویزه به علت گرمای شدید و طاقت فرسا و لزوم پایداری شبکه برق برای تامین بخش خانگی تعطیل شدند.
احتمال تعطیل اداری برخی شهرهای خوزستان در هفته آینده با افزایش دمای هوا و عبور از ۵۰درجه سانتیگراد بالای صفر وجود دارد.

شرکت‌های توزیع برق خوزستان و اهواز از شهروندان خواسته اند مدیریت مصرف برق خود به خصوص در ساعات پیک(۱۲تا ۱۸)و  (۲۰ تا ۲۳ ) مدیریت کنند و به صورت همزمان از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.

در روزهای اخیر چند مورد آتش سوزی ترانس برق در کلانشهر اهواز بر اثر شدت مصرف برق گزارش شده است.

گرما در خوزستان از ادیبهشت ماه شروع و تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف ادامه می یابد. گرم ترین ماه سال در خوزستان مرداد است که با وزش بادهای بسیار گرم و سوزان توام با شرجی های طولانی مدت همراه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha