۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84390057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت مددکاری اجتماعی در هلال احمر اصفهان ضروری است

اصفهان_ ایرنا_معاون حوزه جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: با توجه به نیاز جامعه، تقویت و توسعه مددکاری اجتماعی برای کیفیت بخشی به خدمات هلال احمر ضروری است.

حیدرعلی خانبازی، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: مددکاری و روانشناسی، به بهبود روحیه حادثه‌دیدگان هنگام بحران های مختلف کمک می کند، بنابراین تقویت این بخش با محوریت جوانان از برنامه های هلال احمر خواهد بود.

خانبازی به انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش در این خصوص اشاره و بیان کرد:  کانون های دانش آموزی با هدف آموزش مباحث امدادی و همگانی تشکیل می شود.

 وی افزود: اعتبار هلال احمر اجتماعی بودن آن است، بنابراین مددکاران و مددکاری سهم بسزایی در تحقق این آرمان دارند.

به گفته وی توجه به زمینه های فرهنگی و اجتماعی، شرایط سانحه دیدگان پس از حوادث را سریعتر سامان می دهد.

معاون حوزه جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: انواع خدمات روانشناسی، مددکاری و فعالیت‌های مرتبط با مشاوره فردی و گروهی به حادثه‌دیدگان و خانواده های آنان با هدف کاهش هرچه بیشتر آسیب‌های اجتماعی و رفتاری پس از سوانح در برنامه های این سازمان ارتقا خواهد یافت.

خانبازی افزود: در کنار مقوله‌های امداد و نجات باید بیش از گذشته به علوم تربیتی و روانشناسی اهمیت داده شود تا تبعات ناشی از حوادث به حداقل برسد.

وی گفت: جذب، نگهداری، آموزش و استفاده از ظرفیت  جوانان در این حوزه دنبال می‌شود و هر سال افزایش می یابد.

وی افزود:  استان اصفهان ۲۳ هزار عضو جوان دارد که در قالب کانون‌ها و  خانه‌های هلال برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان اکنون سه هزار و ۳۰۰ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

 سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، به عنوان قدیمی‌ترین نهاد کشور است، که معاونت دانشجویی و جوانان این سازمان، مسئولیت جذب، سازماندهی و فعالیت اعضای ۱۸ تا ۲۹ سال را در قالب کانون های مختلف عهده دار است.
فعالیت های این معاونت، منطبق بر برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر، اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر شامل تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها، کوشش برای برقراری صلح و دوستی و همچنین حمایت از سلامت و زندگی انسان‌ها و استراتژی YES (Youth Engagement Strategy) فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، است.
مطابق با اهداف استراتژی ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و تأکید بر نقش مهم جوانان به عنوان مدیران آینده (استراتژی YES) به منظور تقویت نقش مشارکت، تصمیم‌گیری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی جوانان در فعالیت‌های سازمان، طرح راه‌اندازی مجامع دبیران کانون‌های سازمان جوانان در سطح استانی و ملی در سال ۱۳۹۴ در دستور کار قرار گرفت.
ایران جزو مناطق بلاخیز دنیا به شمار می‌رود و از ۴۳ بلای طبیعی و انسان‌ساز شناخته شده در جهان ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha