۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84389598
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آب آشامیدنی عشایر شهرستان سمیرم با  چهار دستگاه تانکر تامین می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیر امور عشایر استان اصفهان گفت: آب مورد نیاز عشایر ساکنن در ییلاق شهرستان سمیرم در جنوب این استان تابستان امسال با چهار دستگاه تانکر تامین می‌شود.

مختار اسفندیاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی در سال جاری باعث شده است تا عشایر در تامین آب شرب و دام خود با مشکل روبرو شوند.

به گفته وی، اداره امور عشایر به همین منظور تعدادی تانکر سیار برای آبرسانی به خانوارهای عشایری به ویژه در بخش‌های شمالی و مرکزی این شهرستان اختصاص داد.

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه آب به صورت بهداشتی و با نظارت شبکه بهداشت به دست عشایر می‌رسد، گفت: سخت گذر بودن برخی مسیرهای دسترسی به یوردها و سیاه چادرهای عشایر کار آبرسانی را دشوار کرده است.

مختاری خاطر نشان کرد: شماری از خانوارهای عشایری نیز با کمبود علوفه برای تغذیه دام‌های خود مواجه هستند که برای آنها اقدام‌هایی در دست داریم تا بتوانند علوفه مورد نیاز گوسفندان خود را تامین کنند.

وی اظهار داشت: پوشش گیاهی و مرتعی مناطق مختلف سمیرم کمتر از سال گذشته است و تامین علف برای دام عشایر در این فصل ضروری است.

رییس اداره امور عشایر سمیرم نیز در این باره به ایرنا گفت که آبرسانی با تانکر برای حدود ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری انجام می‌شود.

رحیمی افزود: علاوه بر مشکلات تامین آب دام و شرب این خانوارها، شماری از آنها نیز کشاورزی و باغداری دارند که آنها نیز دچار تنش آبی و مشکلاتی شده‌اند.

وی گفت: آب نیاز اصلی و ضروری عشایر است و تا قبل از کوچ پاییزه عشایر در ابتدای مهرماه آبرسانی سیار به آنها ادامه دارد.

خانوارهای عشایری قشقایی شامل طایفه‌های درّه شوری، عمله، فارسیمدان و شش بلوکی، هر سال در فصل بهار، به ییلاق  سمیرم کوچ می‌کنند و افزون بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار راس دام را با خود به مراتع  این خطه می‌آورند.

شهرستان سمیرم در ضلع شمالی دنا و زاگرس با ۱۵۰ روستا و آبادی، ۶ شهر و چهار بخش و افزون بر ۹۰ هزار جمعیت روستایی، شهری و عشایری، با ۴۵۵ هزار هکتار عرصه های ملی و طبیعی در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha