موج پنجم کرونا شهر به شهر استان فارس را در می‌نوردد

شیراز - ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، وضعیت ۱۴۴ بیمار کووید ۱۹ در استان فارس را وخیم اعلام کرد و اظهار داشت : موج پنجم کرونا شهر به شهر استان فارس را در می نوردد.

 سید روح الله حسینی روز چهارشنبه  با بیان آخرین وضعیت کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز نهم تیرماه، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۶۹ هزار و ۲۳۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۷ هزار و ۲۱۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۲ هزار و ۸۵۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۱ بیمار مثبت شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۵ هزار و ۸۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۱۹۸ نفر اعلام کرد. 

حسینی همچنین از بهبودی ۲۶۷ هزار و ۸۱۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام جان باختن چهار هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۸۰۷ نفر اعلام کرد.

حسینی اعلام کرد: موج پنجم کرونا در حال تغییر وضعیت شهرها از حالت زرد و نارنجی به قرمز است و تنها سد دفاعی در مقابل این موج، رعایت رفتارهای پیشگیرانه از سوی آحاد جامعه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان خواست: نسبت به رعایت رفتارهای پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها، اهتمام بیشتری انجام شود تا بتوانیم جان خود و عزیزان مان را در مقابل این بیماری مصون نگه داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha