۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 84389074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای شهرداری ساری بر اساس تخصص ساماندهی می‌شوند

ساری – ایرنا – شهردار ساری گفت که با هدف افزایش بهره‌وری از توان نیروی انسانی موجود در شهرداری و همچنین پیشبرد برنامه‌ها در مناطق مختلف شهری بر اساس اولویت‌ها واحد معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق در این شهرداری تشکیل شد تا نیروها را بر اساس تخصص ساماندهی کند.

به گزارش ایرنا، جواد طالبی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره استانی رسانه و کرونا که روز چهارشنبه در سالن کنفرانس شهرداری ساری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و اهداف مهم ما در شهرداری ساری ساماندهی نیروها و کارکنان شهرداری بر اساس ظرفیت‌ها و تخصص‌های آن‌هاست که معتقدیم می‌تواند به پیشرفت شهر و افزایش بهره‌وری شهرداری از نیروها کمک کند.

وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق که اخیرا در این شهرداری تشکیل شده نگاهی دقیق‌ به استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهرداری و شهر برای توسعه و پیشرفت دارد و با همین هدف تشکیل شده است. ذیل این معاونت نیز کمیته‌ای با هدف ساماندهی نیروی انسانی تشکیل شده که در حال رصد ظرفیت‌های شغلی و تخصص نیروهای شهرداری است.

شهردار ساری با اشاره به رقم بالای حقوق ماهانه نیروهای شهرداری ساری اظهار کرد: در حال حاضر حدود چهارپنجم بودجه شهرداری ساری صرف پرداخت حقوق نیروها می‌شود که رقم بسیار بالایی برای یک شهرداری است. هدف ما این است ساختاری از خدمات و فعالیت‌ها در شهرداری بر اساس نیاز مناطق تعریف شود که در ازای پرداخت این میزان حقوق ماهانه به نیروی انسانی این مجموعه، خدمات مناسبی نیز به شهروندان ارائه شود و شاهد بهره‌وری مناسب از حضور نیروها در شهرداری باشیم.

طالبی خاطرنشان کرد: همکاران ما در این کمیته در حال حاضر هر هفته دست‌کم سه نوبت جلساتی را برای رصد تخصص نیروها و دسته‌بندی و تعریف فعالیت‌های شغلی برای آن‌ها برگزار می‌کنند که امیدواریم بر اساس این بررسی‌ها بتوانیم ساماندهی مناسبی برای استفاده از توان نیروهای شهرداری به سود شهر و شهروندان داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی کاستی‌ها و ضعف‌های زیرساختی موجود در شهر ساری تصریح کرد: در هر حال امروز من شهردار ساری هستم و بابت برخی ضعف‌هایی که در شهر وجود دارد و این که بودجه عمرانی شهر در حال حاضر کمتر از هزینه‌های جاری است عذرخواهی می‌کنم. اما تمام تلاش من و همکارانم در مدیریت شهری ارتقاء سطح خدمات و توسعه شهر ساری است و امیدوارم که با افزایش خدمات به شهروندان بار دیگر مردم این شهر با نهاد مدیریت شهری آشتی و به آن اعتماد کنند.

عزم جدی برای ساری ۲۰۲۲

این مسئول درباره برنامه‌ریزی‌های این شهرداری در آستانه رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ گفت: از روزی که در این مجموعه مسئولیت را به عهده گرفتم همراه با همکاران تصمیم گرفتیم که همه اقدامات و پروژه‌های عمرانی شهرداری ساری با پیوست رویداد ساری ۲۰۲۲ اجرا شود. بر همین اساس نیز قرار شد پارک صفرآباد با نام پارک اکو ساخته شود و قرار است در این محوطه باغ گل ایرانی ساخته شود که زیرساخت‌های مدرن نیز در آن تعبیه می‌شود.

شهردار ساری افزود: پیگیری برای سرعت دادن به پروژه پارک سکوتپه، اصلاح هندسی برخی نقاط شهری، تأسیس شهرداری منطقه چهار با نام شهرداری بافت کهن برای پیگیری مسائل مرتبط با بافت تاریخی و بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت در مرکز استان و آغاز ساخت نخستین پارک ترافیکی استان در بوستان ملل بخشی از این اقدامات هستند که در حال انجام است.

طالبی خاطرنشان کرد: احیای نوستالژی میدان ساعت به عنوان نماد اصلی شهر ساری نیز یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تا پیش از فرا رسیدن سال ۲۰۲۲ است که فاز صفر مطالعاتی آن آغاز شده و توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه کمیته شهر خلاق گردشگری ساری ۲۰۲۲ در بوستان ولایت اظهار کرد: از همه اصحاب رسانه و کارشناسان دعوت می‌کنیم که دیدگاه‌ها و پیشنهادها و راهکارهای خود برای هر چه بهتر برگزار شدن رویداد ساری ۲۰۲۲ با این دبیرخانه در میان بگذارند.

به گفته این مسئول آغاز ساخت فوری سکوی موقت انتقال زباله و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از پروژه طیکمتر از دو ماه و از سرگیری ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری نیز از دیگر اقدامات اولویت‌دار شهرداری ساری است که طی هفته‌های اخیر پیگیری و اجرا شده است.

دیدار مستقیم شهردار مرکز استان با خبرنگاران از دوره سید علی حجازی در اوایل دهه ۹۰ تا کنون متوقف شده بود و طی ۹ سال اخیر شهرداران و سرپرست‌های شهرداری مرکز استان هیچ نشست خبری یا جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران رسانه‌های این استان نداشتند. بر همین اساس نیز تعدادی از اصحاب رسانه در این نشست از سرگیری ارتباط شهرداری ساری با رسانه‌ها را اتفاقی مثبت دانستند و خواستار استمرار این ارتباط پس از سال‌ها وقفه ارتباطی و انجام نشدن ارتباط رسانه‌ای شفاف بین رسانه‌ها و شهرداری ساری شدند. در این نشست تعدادی از اصحاب رسانه نیز دیدگاه‌های خود درباره مسائل شهری و رویداد ساری ۲۰۲۲ بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha