۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 1184
کد خبر: 84388303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

٣٢ استخر پرورش ماهی در ایرانشهر فعال است

۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۸:۵۳
کد خبر: 84388303
٣٢ استخر پرورش ماهی در ایرانشهر فعال است

زاهدان- ایرنا- رییس اداره شیلات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ٣٢ استخر دو منظوره پرورش ماهی در این شهرستان فعال است که سالانه افزون‌بر ۶٠ تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

عزیز صمیمی  روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:با توجه به شرایط جغرافیایی، منابع آبی متنوعی از قبیل رودخانه، چاه‌های عمیق و نیمه عمیق و قنات باعث شده استخرهای دو منظوره در کنار اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر ساخته شود. 

وی بیان کرد: پرورش ماهی در ایرانشهر با ساخت استخرها، روبه افزایش است و می‌توان از آب‌های کشاورزی درون استخرها ذخیره همزمان پرورش ماهی را انجام داد که این امر باعث حاصلخیزی آب کشاورزی و همچنین پرورش گوشت سفید می‌شود.

رییس اداره شیلات ایرانشهر دوره پرورش ماهی را هشت تا ١٠ماه ذکر و افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و ساخت استخرهای دیگر در کنار مزارع می‌توان تولید ماهی را در این شهرستان‌ به طور چشمگیری افزایش داد.

وی اظهارداشت: انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور(شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال در این شهرستان پرورش داده می‌شود.

صمیمی افزود: حدود ۵۰ نفر در کار پرورش ماهی در ایرانشهر مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha