منتخب شورای ششم: شهردار آتی تهران باید جهادی باشد

تهران -ایرنا- منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهردار آینده پایتخت باید برای اداره پایتخت برنامه داشته و جهادی باشد، گفت: شهردار آینده زمان زیادی برای آزمون و خطا و هزینه کردن از جیب مردم ندارد.

«سید احمد علوی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره انتخاب شهردار آتی تهران اظهار داشت: تهران امروز را نمی توان با تصمیمات خلق الساعة اداره کرد.  

وی با تاکید بر اینکه کوچکترین تصمیمات در تهران ممکن است اثرات بزرگی در دیگر بخش ها داشته باشد، گفت: بنابراین شهردار آینده باید برای اداره تهران برنامه داشته باشد؛ برنامه ای که با سیاست های کلی نظام، برنامه های توسعه ای و مصوبات شورا هماهنگی لازم را دارا باشد.  

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار جهادی برای تهران ضروری است، گفت: مدیر جهادی ۲ خصلت دارد؛ اول اینکه باید دارای روحیه و منش جهادی و دوم اینکه در میدان حاضر باشد و از قضا شهرداری تهران، به‌شدت به مدیری احتیاج دارد که بیش از ستاد، در میدان فعال باشد.  

به اعتقاد علوی، مدیری که در دفترش بنشیند نتیجه کارش سال‌ها معطلی در ساخت تونل رسالت می شود؛ پیمانکار، پرسنل، کارگران و به طور کلی خانواده بزرگ شهرداری تهران، وقتی شهردار را در میدان ببینند با روحیه بیشتری کار می کنند و این جهادی بودن به آنها نیز منتقل می شود.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهردار براساس قانون رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران نیز هست و به عنوان فردی که باید بحران ها را در این شهر مدیریت کند، باید بتواند در لحظه تصمیمات درست اتخاذ کند.  

وی خاطرنشان کرد: تهران شهر بزرگ و پیچیده ای است و می تواند آبستن حوادث مختلف باشد؛ اگر در تهران اتفاقی رخ دهد، شهردار باید بتواند تصمیمات درستی بگیرد و قاطعانه و بدون تردید تصمیمات را اجرا کند.

علوی گفت: تهران نیاز به شهرداری دارد که در عین سنجیدن تمام جوانب، تصمیمات قاطعی اتخاذ کرده و اجرا کند؛ تصمیمات لحظه ای و تغییر آنها در مدت کوتاه آسیب جدی به شهر و کارکنان وارد می کند.  

وی افزود: وقتی کارکنان با چنین فردی مواجه شوند که صلابت لازم و قاطعیت را نداشته باشد، توان ۱۰۰ درصدی خود را به کار نمی گیرند و هر لحظه منتظر تغییر تصمیم ها هستند.

علوی با اشاره به اینکه تهران به فردی نیاز دارد که تحت تاثیر دیگران و جریان ها تصمیم گیری نکند، یادآور شد: شهردار آینده تهران نباید خود رای باشد و شور و مشورت را فراموش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha