نمکی: بودجه دولتی بخش درمان برای ساخت پروژه‌های خیری افزایش می‌یابد

یزد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون مشارکت بسیار خوب مردمی و همکاری مسوولان محلی با وزارتخانه برای ساخت ، تکمیل و تجهیز پروژه‌های خیری و کمک به اتمام آنها شکل گرفته است که با ادامه این روند بودجه بخش دولتی وزارت بهداشت برای تسریع در پیشرفت طرح ها افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا ، دکتر سعید نمکی عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح سه طرح بهداشت، درمان و رفاهی شهر میبد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز علاوه بر ۷۰۰ پروژه بهداشتی در استان های مختلف کشور تعداد زیادی از پروژه‌های  استان یزد مرتبط به اورژانس ، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی که افراد خیر در ساخت و ساز آن مشارکت داشتند، بهره‌برداری شد.

وی تاکید کرد: مجموعه های  مختلف وزرات بهداشت  به سهم خود در پیشرفت پروژه‌های خیری و مردمی برای کمک آماده است.

نمکی عصر امروز در دومین روز سفرش به یزد به اتفاق محمدعلی طالبی استاندار و تعدادی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان برای افتتاح سه طرح یادشده  به شهر تاریخی میبد سفر کرد .

نمکی: بودجه دولتی بخش درمان برای ساخت پروژه‌های خیری افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل مرحله اول توسعه بیمارستان امام جعفر صادق(ع)، مجتمع پزشکان و طرح توسعه اورژانس میبد است. 

مرحله نخست طرح توسعه بیمارستان یادشده با هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در سه طبقه و با ۱۲۰ تخت و با صرف ۸۰ میلیارد تومان هزینه با مشارکت خیران و دانشگاه علوم پزشکی یزد افتتاح شد. 

همچنین مجتمع پزشکان شامل هشت واحد هر کدام با ۱۱۰ متر مربع زیربنا با مجموع هفت میلیارد تومان هزینه و طرح توسعه اورژانس شهرستان با ایجاد ۱۲ تخت با ۵۰۰ متر مربع زیربنا و پنج میلیارد تومان هزینه افتتاح شد.

افتتاح ۶۹۶ طرح بهداشتی در ۱۰ استان، ۱۵ طرح درمانی و ۵۹ طرح بهداشتی از جمله برنامه سفر ۲ روز نمکی در یزد بود. 

ساخت بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد در سال ۱۳۶۸ با همت شادروانان میرزا محمد صادقیان و سید حسین میردهقان (کرباسی) در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای حدود ۱۲ هزار مترمربع شروع شد.

این مرکز درمانی و بستری بیماران با همکاری دانشگاه شهید صدوقی یزد مجهز و تکمیل  و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۰ افتتاح شد. 

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha