صنایع اسفراین ۱۹۰ میلیارد ریال به  طرح های زیرساختی کمک کردند

بجنورد_ ایرنا_ فرماندار از اسفراین گفت: براساس توافق اولیه با مدیران واحدهای بزرگ صنعتی شهرستان ، این واحدها در اجرای مسوولیت های اجتماعی۱۹۰ میلیارد ریال به طرح های توسعه ای در اسفراین کمک می کنند .

مهدی کرامتی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس این توافق   مدیران عامل مجتمع صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین  این  هر کدام ۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ در راستای اجرای مسوولیت های اجتماعی اعتبار اختصاص می دهند.

وی افزود: این اعتبار پس از اخذ مجوز از هیات مدیره  در مدت کمتر از دوماه تخصیص  و در پروژه های مورد نیاز شهرستان که مورد توافق فرماندار و مدیران عامل این صنایع باشدهزینه می شود.

وی گفت: همچنین   شرکت صنعتی آذین فورج به عنوان واحد صنعتی  خصوصی نیز تا سقف ۵۰ میلیارد ریال اعتبارپر این کمک می کند.

توافق سه واحد بزرگ صنعتی اسفراین  برای کمک به توسعه شهرستان های محل استقرار در راستای صحبت های چند روز قبل استاندار خراسان شمالی صورت گرفت.

محمدعلی شجاعی به واحدهای بزرگ صنعتی هشدار داد درصورت عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی از خدمات استانی محروم می شوند.

در خراسان شمالی پنج واحد بزرگ صنعتی فعالیت دارند که گردش مالی سالانه  آنها حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد می شود که تاکنون کمک های از این درآمد بزرگ در حوزه زیرساختی استان حداقل در چند سال اخیر نداشتند که مورد انتقاد نماینده عالی دولت در استان قرار گرفتند.

این درحالیست که تمام این واحدها از خدمات زیرساختی ،آب،برق و گاز با نرخ دولتی برخوردارند و سالانه چندین میلیارد ریال خدمات رایگان از استان برخوردار می شوند.

شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود . 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha