۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84387431
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز رهاسازی ۷ میلیون بچه ماهیان سفید در رودخانه های گیلان

رشت- ایرنا- مدیرکل شیلات گیلان از رها سازی حدود ۷ میلیون بچه ماهیان سفید در رودخانه های منتهی به دریای خزر طی سه هفته آتی خبر داد .

به گزارش ایرنا ، عظیم مدبری روز سه شنبه در حاشیه رهاسازی حدود ۵۰ هزار بچه ماهی از استخر ساحلی شرکت تعاونی پره صیادی میان پشته انزلی گفت: این بچه ماهیان تولید شده در استخرهای ساحلی واقع در جایگاه صیادان پره با وزن بالای یک گرم  در رودخانه‌های همجوار تعاونی های پره های صیادی رها سازی می شوند.

وی تعداد استخرهای ساحلی مورد استفاده  در امر تکثیر طبیعی در شرکتهای تعاونی صیادی را ۱۷ استخر اعلام و تصریح و پیش بینی کرد از این تعداد استخر هفت میلیون بچه ماهی رها سازی شود.

مدبری اضافه کرد: امسال در شهرستان بندرانزلی دو شرکت تعاونی پره صیادی شهدای کریم بخش و میان پشته با تولید حدود ۱۰۰ هزار بچه ماهی سفید در امر تکثیر طبیعی فعال بوده که امیدواریم درسالهای آینده درصورت تامین اعتبار تعداد این پره های صیادی افزایش یابد .

وی هدف از اجرای این پروژه را کمک به بازسازی ذخایر با ارزش دریای خزر ومشارکت جامعه صیادی در امرتولید بچه ماهی اعلام و اظهار کرد: یکی از وظایف مهم و استراتژیک سازمان شیلات ایران و در کنار آن شیلات گیلان بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان دریای خزر است که در این راستا شیلات با احداث استخرهای ساحلی سعی درجلب مشارکت جامعه صیادی درامر حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر دارد .

مدبری گفت : شیلات گیلان تلاش می کند با ایجاد این استخرها در جایگاه های صید و صیادی مشارکت شرکتهای تعاونی پره را در مراحل کاشت ، داشت، برداشت آبزیان و پویایی دریای خزر بیشتر کند  .

مدیرکل شیلات گیلان ،سه مرکز شهید انصاری، مرحوم یوسف پور سیاهکل و شهید بهشتی گیلان را از مراکز بسیار خوب و قوی بازسازی ذخایر ژنتیکی در کشور عنوان و تصریح کرد: شیلات گیلان با این اقدام بدنبال جلب مشارکت و ترغیب جامعه صیادی در امر بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان دریای خزر است.

سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی از انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر توسط مراکز بازسازی ذخایر ماهیان رهاسازی می شود.

استان گیلان ۴۹ شرکت تعاونی پره صیادی دارد که از این تعداد ۱۷ پره صیادی همکاری خود را با شیلات گیلان جهت بازسازی ذخایر ژنتیکی با شیلات گیلان آغاز کرده اند و هرساله این تعداد متقاضی رو به افزایش است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha