۴۸ حوزه آزمون کنکور سراسری در آموزش و پرورش استان همدان آماده شد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: ۴۸ حوزه آزمون برای کنکور سراسری ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این استان آماده شده است.

«محمد پورداود» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه دومین کنکور سراسری در شرایط کرونا در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از روز ۶ تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا به‌ منظور تامین زیرساخت‌های برگزاری کنکور امسال و تامین سلامت شرکت کنندگان در بزرگترین آزمون کشور، نشست‌های تخصصی با مدیران و عوامل اجرایی کنکور در حوزه آموزش و پرورش استان همدان برگزار شده است.

پورداود تصریح کرد: خانواده‌ها و داوطلبان کنکور سراسری بدون نگرانی و با آرامش کامل می‌توانند در محل برگزاری این آزمون حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: کنکور سراسری ۱۴۰۰ مانند آزمون سال گذشته با رعایت همه شبوه نامه های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می شود و فاصله گذاری اجتماعی بین هر صندلی داوطلبان، ۱۸۰ سانتیمتر اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطر نشان کرد: در حوزه های کنکور سراسری آموزش و پرورش استان همدان چهار هزار و ۹۳۶ داوطلب شرکت می کنند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۹۶ داوطلب دختر و ۲ هزار و ۳۴۰ داوطلب پسر است.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۸۹ داوطلب در حوزه های برگزاری آزمون شهرستان همدان، ۴۵۴ نفر در شهرستان درگزین، ۳۸۶ نفر در شهرستان فامنین و  ۴۰۷ نفر در منطقه خزل حضور خواهند داشت.

پورداود عنوان کرد: ۲۷ حوزه در همدان، هفت حوزه در شهرستان فامنین، هفت حوزه در شهرستان درگزین و ۷ حوزه در منطقه خزل به این آزمون اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مراقبان سلامت در همه حوزه های کنکور سراسری آموزش و پرورش همدان مستقر هستند و حوزه ها به ماسک و مواد ضدعفونی نیز تجهیز شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کنکور گروه آزمایشی هنر روز چهارشنبه ۹ تیر ماه، ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی روز پنجشنبه ۱۰ تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه ۱۱ تیر ماه و گروه آزمایشی زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیر ماه برگزار می شود.

پورداود تاکید کرد: خانواده‌ها در محل برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی خود و دیگران تجمع نکنند.

حدود ۱۲ هزار نفر در کنکور سراسری ۱۴۰۰ استان همدان شرکت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha