مادران باردار خراسانی آموزش برخط می‌بینند

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز برپایی آموزش‌های برخط (آنلاین) برای مادران باردار زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی، با توجه به شرایط کرونایی خبر داد.

دکتر محمد احمدیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کلاسها به صورت هفتگی و در هشت جلسه با قابلیت پرسش و پاسخ بین مادران باردار و مربیان مربوطه برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: بهداشت باروری، تغذیه در دوران بارداری، آموزشهای زنان باردار برای زایمان ایمن از محورهای این دوره های آموزشی به صورت دیداری و شنیداری است.
وی گفت: پیش از دوران کرونا آموزش های دوران بارداری به‌ صورت حضوری انجام می‌شد اما در دوران کرونا با توجه احتمال خطر شیوع این بیماری،  آموزشهای حضوری متوقف شده است.
احمدیان ادامه داد: البته در دوران کرونا سامانه ۴۰۳۰ مشاوره لازم را به مادران باردار به صورت تلفنی ارائه می کند.
وی با اشاره به کاهش زایمانها در خراسان رضوی گفت: هم اکنون سالانه ۸۵ هزار زایمان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود که این میزان در سالهای گذشته بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار زایمان در سال بود.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کاهش و روند نزولی ازدواجها،  کاهش تمایل به فرزندآوری و افزایش فاصله بین ۲ فرزند را از دلایل کاهش زایمان ها عنوان کرد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه، تربت‌ جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha