۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84385651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخزن آب شرب اشنویه ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبر: 84385651
مخزن آب شرب اشنویه ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مهاباد- ایرنا- مدیر آب و فاضلاب اشنویه گفت: مخزن آب بتنی ۲ هزار متر مکعبی آب شرب این شهر ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضا وحیدوند روز دوشنبه در جریان بازدید فرماندار از پروژه‌های آب و فاضلاب این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح که ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده از سال ۱۳۹۷  آغاز شده‌ است.

وی افزود: با احداث این مخزن، ذخیره حجم آب در مخازن این شهر افزایش پیدا خواهد کرد که در مواقع بحران و قطعی آب بسیار تاثیرگذار خواهد بود و سبب افزایش فشار آب در نقاط کم فشار و حل مشکل آبرسانی به دیگر نقاط شهر خواهد شد.

مدیر آب‌ و فاضلاب اشنویه گفت: تاکنون ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است و با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال دیگر پیش بینی می شود در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

وحیدوند گفت: تاکنون ۱۴ هزار انشعاب آب در این شهر نصب شده ‌است و با اتمام این طرح عمرانی مجموع ظرفیت مخازن ذخیره آب شرب به ۹ هزار متر مکعب خواهد رسید.

وی ادامه داد: مجتمع تامین آب شرب روستاهای "ذمه" و "آلکاباد" نیز در حال تکمیل است و این طرح عمرانی نیز با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال در سال جاری آغاز و تا پایان سال مالی امیداریم به بهره‌برداری برسد.

وحیدوند افزود: احداث حوضچه فشار شکن ۱۰ متر مکعبی، احداث ۲ مخزن ۲۰ و ۸۰ مترمکعبی، احداث شبکه توزیع، بهسازی یک دهنه چشمه از مشخصات این پروژه است و خط انتقال لوله از چشمه تا مخزن بیش از چهار کیلومتر است.

به گزارش ایرنا با احداث این مخزن بتنی، اشنویه از لحاظ شاخص آب شرب و از نظر حجم مخازن شهری به ازای نفر، از رتبه ۱۱ استان به رتبه هفت خواهد رسید.

مخزن کنونی آب در این شهر هم اکنون دارای هفت هزار متر مکعب ظرفیت است.

اشنویه بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ هزار نفر آن در شهر زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha