پردیس مادر و کودک در مشهد گشایش یافت

مشهد- ایرنا- پردیس مادر و کودک با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار روز شنبه در آیینی در مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار مشهد در آیین گشایش این طرح اظهار داشت: فرض اینکه مادری انتهای وظایف یک زن است و مادر باید خود را وقف فرزند خود کند، نگاه اشتباهی است چرا که در واقع مادر شدن شروع این وظیفه است و مادران باید بانشاط باشند.

محمدرضا کلایی افزود: این مجموعه باید بهشت مادران و کودکان باشد و امیدواریم این سنگ بنای تغییر نگاه ما به وظیفه مادرانه باشد.

وی ادامه داد: این پروژه در منطقه ۱۱ که شهردار آن یک بانو است، افتتاح شد، پروژه هایی همچون رودپارک، کشت پارک، پردیس مادر و کودک و توقفگاه آزادی از جمله طرح هایی است که در منطقه ۱۱ به بهره برداری رسیده و یا در دست اجرا است.

شهردار مشهد اضافه کرد: مدیریت پارک ملت به تنهایی کار بسیار بزرگی است و خانم «عرب احمدی» (شهردار منطقه ۱۱) در بسیاری از پروژه ها پیشرو و موفق بوده اند، همه این مسائل از جایگاه ایشان دفاع می کند و همه این اتفاقات زمانی رخ داده که ایشان وظیفه مادری را نیز برعهده داشته اند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: این مجموعه در راستای مصوبه شهر همگان اجرایی و عملیاتی شده و دو قشر زنان و کودکان را مورد هدف قرار داده است.

بتول گندمی افزود: شهر مشهد دارای ۳.۵ میلیون نفر جمعیت است و باید برای تمامی آنها برنامه ریزی کنیم، هر فردی سهم و سرانه ای در درآمد شهر ایفا می کند.

وی خاطرنشان کرد: شاید از ابتدای نظام شورایی یکی از دغدغه ها در نظرگرفتن ظرفیت‌هایی برای بانوان بوده است اما زمانی که این بحث ها مطرح شد بدون توجه به نیاز بهره برداران، فضاهایی را ایجاد کرده‌ایم که جامعه بهره بردار را راضی نکرد و این ضعف‌ها در بسیاری از مجموعه های ویژه بانوان قابل مشاهده است، به عنوان نمونه وسعت پارک ریحانه زیاد است اما تجهیزات لازم برای بانوان را نداشت و در این دوره به همت مدیریت شهری بخشی از نیازها مرتفع شد.

گندمی ادامه داد: این افتتاحیه با دیگر پروژه های مدیریت شهری تفاوت دارد، اینکه مدیریت شهری نگاه خود را متحول کرده و در راستای حقوق شهرنشینان پروژه های خود را اجرا می کند، جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: این بوستان در مجاورت خط سوم قطار شهری قرار دارد و در کوتاه مدت نیز یکی از خطوط تاکسیرانی ۱۳۳ در این محل مستقر خواهد شد تا تردد بانوان به آن آسان تر شود.

خلیل الله کاظمی افزود: آبان ماه سال گذشته عملیات اجرایی این مجموعه با عنوان پردیس مادر و کودک در ۶.۵ هکتار آغاز شد و ۴۵۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شد.

شهردار منطقه ۱۱ نیز در این مراسم گفت: هدف از اجرای این پروژه احداث مجموعه ای بود که تمام فعالیت های مادران و کودکان را پوشش دهد، پردیس مادر و کودک با این رویکرد طراحی شده است تا دغدغه مادرانی را که کودک خردسال و یا دختران نوجوان و جوان دارند، در هنگام فعالیت های تفریحی و ورزشی، پایان دهد.

وی افزود: ویژگی دیگر این مجموعه، مسیر ۱.۵ کیلومتری دوچرخه است که مسیر کودک و مادر از یکدیگر مجزا است تا امنیت کودکان حفظ شود.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: پردیس مادر و کودک ششمین پردیس ویژه بانوان در این دوره مدیریت شهری و دوازدهمین پردیس بانوان در مشهد است.

سیدمجتبی منتظری افزود: این بوستان دارای امکاناتی نظیر زمین بسکتبال، زمین فوتبال، زمین بدمینتون، زمین والیبال، مسیر دوچرخه سواری، باشگاه بدنسازی و مجموعه های فرهنگی است که نقش یک فرهنگسرای اجتماعی ویژه بانوان را ایفا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچه بسترهای ورزشی و و فرهنگی به شهر افزوده شود، به سرمایه های فرهنگی ما افزوده خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha