۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84382170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

بیرجند - ایرنا - مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال ۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان با بدهی ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

غلامرضا حسین‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت نفر بدهی مالی، ۲۸ نفر بدهی مهریه و یک نفر بدهی دیه داشتند که از محل کمک‌های ستاد دیه کشور، ستاد دیه استان، خیرین و گذشت شاکیان آزاد شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد با ۱۱ میلیارد تومان بدهی در زندان‌های استان داریم که از این تعداد ۲۸ نفر بدهی مالی، ۱۳ نفر بدهی مهریه و سه نفر بدهی دیه دارند.

مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان جنوبی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی که مردم استان با آن روبه‌رو هستند، همواره همت بلندی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داشته‌اند و همه تلاش خود را به‌کار گرفتند تا شاهد کمترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

وی افزود: سال گذشته نیز ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد در استان با بدهی ۴۵ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان آزاد شدند که از این تعداد ۷۱ زندانی بدهی مالی، ۴۳ زندانی بدهی مهریه، سه زندانی بدهی دیه و هفت زندانی بدهی نفقه داشتند و با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

حسین‌پور اظهار داشت: مهریه، ورشکستگی مالی غیرکلاهبرداری، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرایم غیرعمدی است که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می‌شوند.

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند به منظور کمک به زندانیان در بند و خانواده های آنان در جهت پرداخت دیه و محکومیت‌های مالی و ضرر و زیان ناشی از جرم در سال ۱۳۶۹ توسط شهید سید اسدالله لاجوردی رییس وقت سازمان زندان‌های کشور پایه‌ریزی شد و سال ۱۳۷۸ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

هدف از ایجاد این ستاد، جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی و نهادهای داخلی و خارجی برای کمک به زندانیان نیازمندی است که به واسطه نداشتن کفایت دارایی، قادر به پرداخت جرای نقدی یا رد عین یا مثل یا قیمت دیه و ضرر و زیان ناشی از جرم نیستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha