امسال ۱۴ هزار جهیزیه به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد اهدا شد

شهرکر- ایرنا- معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در راستای کمک به ازدواج جوانان زیرپوشش این نهاد همزمان با دهه کرامت ۱۴ هزار سری جهیزیه به مددجویان زیرپوشش این نهاد اهدا شد.

مجید باجلان روز پنجشنبه در آیین اهدای جهیزیه به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و جشن ازداج ۳۲۰ مددجوی زیرپوشش کمیته امداد استان افزود: جهیزیه تهیه شده برای زوج‌های جوان در قالب لوازم اصلی و ابتدایی زندگی شامل یخچال، تلویزیون، جارو برقی، اجاق گاز، فرش و سایر وسایل ضروری آشپزخانه در مجموع به ارزش ۲۱۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت:در راستای توزیع وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز امسال ۸۰ هزار کولر آبی و گازی نیز بین جامعه هدف توزیع می‌شود که از این تعداد ۵۵ هزار کولر آبی و ۲۵ هزار کولرگازی است که در مناطق گرمسیر بین جامعه توزیع می‌شود.

به گفته وی، برای تهیه کولرهای آبی و گازی ۵۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و تاکنون ۲۰هزار کولر بین جامعه هدف توزیع شده است.

باجلان افزود: امسال کمیته امداد امام در ادامه ۱۲۰ فعالیت و خدمت که به جامعه هدف ارائه می‌دهد، تامین لوازم ضروری، کمک در امر ازدواج، فعالیت‌های آموزش خانواده و تحصیل فرزندان را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: در راستای حمایت از خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام راحل در چهارمحال و بختیاری یک‌هزار کولر آبی و یک‌هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در راستای کمک مومنانه و مواسات توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی در جامعه گفت: کمیته امداد امام با همکاری و مساعدت خیران و مردم نوعدوست استان در راستای کاهش فقر و محرومیت در جامعه هدف، گام‌ها و فعالیت‌هایی در دست اقدام دارد تا بتوان از این طریق، در راستای توانمندسازی این خانواده‌ها و خروج از چرخه مستمری بگیران گام برداشته شود.

جاسم محمدی افزود: کمیته امداد امام با کمک خیرین برای اجرای مواسات و همدلی و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری از نیمه شعبان سال گذشته تاکنون بیش از ۲۷ میلیارد تومان در قالب بسته مواد غذایی، غذای گرم، مسکن، درمان و جهیزیه به جامعه هدف این نهاد در استان کمک کرده است و در این مرحله نیز ۳۲۰ جهیزیه و ۱۵۰ بسته معیشتی و یک‌هزار کولر بین جامعه هدف توزیع شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره)نیز گفت: در ماه مبارک رمضان امسال مردم نوعدوست کشور برای حمایت از جامعه هدف زیرپوشش این نهاد بیش از یکهزار و ۲۹۲ میلیارد تومان کمک کردند.

حسین خدرویسی روز پنجشنبه در آیین ازدواج ۳۲۰ زوج زیرپوشش این نهاد و مواسات و همدلی و اهدای جهیزیه به ۳۲۰ زوج جوان استان افزود:  این میزان کمک خیران در شرایط اقتصادی موجود در کشور قابل تقدیر است و نشان‌دهنده این است که مردم با سخاوت و متدین ایران اسلامی در شرایط سخت اقتصادی و کنونی نیز به فکر همنوعان خود هستند و نهادهای حمایتی را در امر خدمت‌رسانی تنها نمی‌گذارند.

وی به نگاه ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) به استانهای محروم به خصوص استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: به منظور جلب، جذب و شناسایی نیازمندان در چرخه حمایتی جدید در ماه جاری برابر شاخص‌های تعریف شده، سهمیه ۲ برابری برای استان در همه سرفصلها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون در این نهاد بیش از ۱۲۰ خدمت برای بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت کشور که زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند، ارائه می‌شود که این خدمت‌ها شامل مسکن، اشتغال، فعالیتهای فرهنگی، مذهبی، آموزشی، درمانی و سایر خدمات مورد نیاز در سرفصلهای مختلف است.

به گفته وی، در حوزه ازدواج به عنوان یک وظیفه دینی نیز این نهاد به پسران، دختران و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد خدمات مختلف از جمله مشاوره و آموزش خانواده و اهدای جهیزیه و هدیه ازدواج را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ۳۹ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر در استان زیرپوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار دارند، که ۶۰ درصد افراد زیرپوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha