۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 2141
کد خبر: 84380749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده‌های وارده به دادگستری سرپل‌ذهاب ۲۰ درصد کاهش یافته است

قصرشیرین- ایرنا- رییس دادگستری سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه پرونده‌های وارده به دادگستری این شهرستان ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: تعداد پرونده‌ها از ۷۵۰ مورد در سال گذشته به ۵۰۰ پرونده در سال جاری رسیده که این کاهش چشمگیر با فعالیت شورای حل اختلاف محقق شده است.

«محمدحسین حیدری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته قوه قضاییه افزود: احیای ستاد ملی مُصلحین در جهت رفع اختلافات در سرپل ذهاب از اقدام های مهم است.

وی اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب با توجه به اینکه مذاهب مختلفی از اهل تشیبع، اهل حق و اهل سنت دارد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خاصی بوده و ستادی تحت عنوان ستاد پیشگیری از وقوع جرم و ستاد ملی صبر را در این شهرستان احیا کردیم.

رییس دادگستری سرپل ذهاب گفت: به همین جهت ورودی پرونده‌ها به دادگستری این شهرستان به نحو چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و با بهره گیری از وجود بزرگان صاحب نظران، متنفذین شهر به خصوص امام جمعه در رفع اختلافات مردم تلاش می کنیم.

حیدری اضافه کرد: در جهت کاهش پرونده های معوقه که در دادگستری شهرستان سرپل ذهاب بوده اقدامات بسیار موثری انجام گرفته به نحوی که باعث رضایتمندی مردم شهرستان شده و این مهم حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران در دادگستری شهرستان و شعب کیفری  است.

وی گفت: در شعب کیفری از ظرفیت های استفاده از مجازات های جایگزین حبس استفاده کردیم به نحوی که به ندرت اتفاق می‌افتد که از مجازات حبس استفاده شود و اگر چنانچه از مجازات حبس استفاده شود براساس قانون برای مجرمان سابقه دار است.

وی با اشاره سامانه الکترونیک در مجموعه دستگاه قضا اضافه کرد: همین موضوع باعث شده که از نظر امتیاز عملکردی که ما داریم در سطح استان و در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع دادرسی الکترونیکی مدنظر رییس قوه قضاییه بوده که از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم از این باب هم افرادی که به مجازات حبس محکوم می شوند بازدید از زندان روزهای پنجشنبه انجام‌ و مسایل و مشکلات زندانیان رصد و پیگیری می شود و از نظر مالی مشکلات آنان مورد حمایت قرار می گیرد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha