۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84380711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق در مهاباد به ۶۲ مگاوات کاهش یافت

۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبر: 84380711
مصرف برق در مهاباد به ۶۲ مگاوات کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره توزیع برق مهاباد گفت: میزان مصرف برق در این شهرستان با مدیریت مصرف بار و صرفه جویی مردم به حدود ۶۲ مگاوات کاهش پیدا کرد.

جلال زایر روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مدیریت مصرف بار میزان برق مصرفی شهرستان که به علت افزایش دما پیش بینی شده بود تا ۷۵ مگاوات افزایش پیدا کند، به حدود ۶۲ مگاوات رسیده و کنترل شد.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی تمام ادارات ابین شهرستان باید برق خود را از ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰ تامین کنند و همچنین استفاده از کولر گازی نیز برای اداره های منطقه ممنوع اعلام شده است.

رییس اداره توزیع برق مهاباد بیان کرد: مشترکان برق مصرفی با کاهش حداقل ۱۰% درصد در ساعات اوج بار ضمن برخورداری از پاداش همکاری، می‌‍توانند از خاموشی برق جلوگیری کنند.

زایر اضافه کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش برق مصرفی، به منظور مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از عموم مشترکان در تمامی بخش‌ها درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ کارکنان صنعت برق را در ارایه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

مدیر توزیع برق مهاباد تاکید کرد: مصرف برق در کشور به صورت یک شبکه سراسری، به هم پیوسته و متصل است و چون برق قابلیت ذخیره سازی ندارد بنابراین هرلحظه میزان مصرف از تولید برق بیشتر شود منجر به قطعی و خاموشی خواهد شد و این باعث سیاست‌های مدیریتی و محدودیتی در مصرف برق می‌شود.

وی بیان کرد: از شهروندان انتظار می رود هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نکنند.

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد اضافه کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۹۲ هزار و ۳۷۷ مشترک برق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha