۵۳۰ کیلوگرم مواد پیش‌ساخته شیشه در کردستان کشف شد

سنندج‌ - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان: ۵۳۰ کیلوگرم مواد پیش ساخته ماده مخدر شیشه طی سه ماهه گذشته از ابتدای امسال در استان کردستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار علی آزادی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سنندج اظهار داشت: در این مدت ۳۳۳ کیلوگرم مواد مخدر هم کشف شده و ۸۶۵ نفر در این راستا دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که این مقدار در سطح کشور یک هزار و ۱۰۰ تن بوده است.

سردار آزادی با بیان اینکه ۱۳۰ مورد انواع مواد مخدر شناخته شده است افزود: بسیاری بر اثر حس کنجکاوی فکر می‌کنند یک بار مصرف این مواد آنها را معتاد نمی‌کند اما چنین تصوری اصلا درست نیست.

وی یادآور شد: مهترین پنج آسیب مهم اجتماعی مواد مخدر است که بدون مشارکت مردم امکان مقابله با آن وجود ندارد.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دیگر جرایم رخ داده در استان گفت: طی سه ماهه گذشته از ابتدای امسال سرقت ۲ درصد افزایش یافته، نزاع و درگیری دسته جمعی ۱۸ درصد و نزاع فردی چهار درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه خودکشی در این مدت هشت درصد کاهش یافته است افزود: ۹۶ درصد جرایم رایانه‌ای کشف شده است که این نوع جرایم در این مدت ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

سردار آزادی یادآور شد: ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق در این مدت یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بوده که ۱۶۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی اضافه کرد: ۸۸ درصد پرونده‌هایی که در مراکز مشاوره اجتماعی پلیس مطرح شده به صلح و سازش انجامیده و از ارجاع به دادگستری پیشگیری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha