۱۰۰محیط‌بان در مناطق حفاظت‌شده چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون کمتر از ۱۰۰ نفر محیط‌بان در استان در حوزه مناطق حفاظت‌شده فعالیت دارند در صورتی که نیاز استان بیش از ۲ برابر این تعداد است.

شهرام احمدی روز سه‌شنبه به مناسبت روز محیط‌بان در گفت وگو با ایرنا افزود: تعداد محیط‌بانان استان با مناطق حفاظت‌شده همخوانی ندارد اما با توجه به این کمبود، حفاظت و حراست از این مناطق توسط نیروهای محیط‌بان به خوبی در حال انجام است.

به گفته وی، در استان پنج منطقه حفاظت‌شده شامل منطفه حفاظت‌شده شیدا، هلن، سبزکوه،  منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد، پارک ملی، یک اثر طبیعی لاله واژگون و یک پناهگاه حیات وحش و ۲ منطقه شکار ممنوع وجود دارد.

احمدی اظهار داشت: مناطق زیرپوشش هر محیط‌بان در استان ۲/۵ تا سه هزار هکتار است در حالی که این میزان باید در مناطق کوهستانی یک هزار هکتار باشد و براساس استاندارد جهانی باید در هر هزار هکتار یک محیط‌بان فعال باشد اما در ایران در هر ۱۲ هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، این استان به دلیل قرار داشتن در منطقه زاگرس میانی یا زاگرس مرطوب از تنوع گیاهی و جانوری بالایی برخوردار است، به گونه‌ای که هم‌اینک ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

با احتساب ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد و سبزکوه، نیمی از مساحت استان چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت‌شده و ثبت ملی و جهانی است.

منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، اثر طبیعی ملی لاله واژگون از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha