جشن زیرسایه خورشید در یزد برگزار شد

۱ تیر ۱۴۰۰، ۶:۵۸
کد خبر: 84377866
جشن زیرسایه خورشید در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- چهاردهمین جشن زیرسایه خورشید، دوشنبه‌شب با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار یزد و خادمان حرم رضوی در فضای باز آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد (ع) مرکز این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، این مراسم به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا با حضور تعدادی از شهروندان با رعایت نکات بهداشتی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی از سوی خادمان حرم رضوی و سخنرانی در خصوص فضایل و مناقب امام الرضا (ع) به نحو باشکوهی در فضایی معنوی برگزار شد. 

قرائت صلوات خاصه حضرت ثامن‌الحجج (ع)، اجرای سرود زیبای زیرسایه خورشید، اهتزاز پرچم آستان حضرت  امام رضا (ع) از سوی  خادمان رضوی، مداحی و مولودی‌خوانی و سخنرانی از سوی تعدادی از کارشناسان مذهبی اهم بخش‌های این مراسم بود.

جشن زیرسایه خورشید در یزد برگزار شد

همچنین مشابه این آیین معنوی با حضور اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی به خصوص با مشارکت فعال جوانان در بیشتر مناطق استان برگزار شد و بر اساس یک رسم دیرینه این نوع آیین در جریان جشن زیرسایه خورشید تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

ترویج زیارت از راه دور حضرات معصومین (ع) به عنوان یکی از معارف شیعه، ایجاد فضای معنوی حرم رضوی درهمه شهرهای ایران، حضور خادمان و پرچم آستان مقدس رضوی در قالب طرح بوی پیراهن یوسف در شهرهای مختلف و خدمات ‌رسانی به محرومین از جمله اهداف و برنامه های جشنواره زیر سایه خورشید است.

برای چهاردهمین سال متوالی در این جشنواره  ۲۰۰ برنامه به دلیل شیوع کرونا با رعایت نکات بهداشتی و همکاری مردم در چارچوب طرح ترویج فرهنگ رضوی در ۴۴ شهر و روستای استان در ۱۰ شهرستان برگزار می‌شود.

دهه کرامت (اول تا یازدهم ذیقعده  ) از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) در تقویم رسمی ایران نامگذاری شد.

هم اکنون ۱۲ نفر از خادمان حرم رضوی در استان یزد حضور دارند که در قالب چهار تیم سه نفری برنامه های مختلف فرهنگی  اجرا می کنند.    

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha