۳ تیر ۱۴۰۰، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84377145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴.۲ درصد مشترکان خانگی شهری آبفا استان سمنان کم مصرف هستند

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۱۴.۲ درصد مشترکان خانگی شهری و ۱۳ درصد مشترکان خانگی روستایی این شرکت از ابتدای امسال تاکنون در طرح امید در گروه کم مصرف قرار گرفتند و مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی بهای آب مصرف شدند.

محمد طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مشترکانی که مصرف آب بین صفر تا پنج متر مکعب داشته باشند جزو مشترکان کم مصرف محسوب شده و مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح آب امید، بر اساس الگوی مصرف کسانی که بین پنج تا ۱۵ مترمکعب مصرف داشته باشند، به عنوان خوش‌مصرف، دو برابر این رقم یعنی بین ۱۵ تا ۳۰ متر مکعب پرمصرف و بیش از آن به عنوان بد مصرف تلقی می‌شوند.  
وی افزود: در طرح آب امید همه مشترکان به‌ویژه پرمصرف و بد مصرف که در دوره‌های گذشته مصارف بالایی داشتند، به‌شکل خاص شناسایی شده و به این مشترکان اطلاع رسانی و تذکر انجام می‌شود.
طاهری بیان کرد: بر اساس طرح آب امید مشترکانی که بین پنج تا ۱۵ مترمکعب مصرف آب داشته باشند مشترکان خوش مصرف شناخته می‌شوند و از ابتدای امسال تا کنون ۵۰ درصد مشترکان خانگی شهری و ۵۰ درصد مشترکان خانگی روستایی جزو این گروه بودند.
وی تصریح کرد: از ابتدای فروردین امسال تا کنون ۳.۶ درصد مشترکان خانگی شهری و ۹ درصد مشترکان خانگی روستایی شرکت آب و فاضلاب استان سمنان جزو مشترکان پر مصرف شناسایی شدند.
وی یادآور شد: ۱۶ درصد مشترکان خانگی شهری و ۱۸ درصد مشترکان خانگی روستایی شرکت آب و فاضلاب استان سمنان مشترکانی هستند که بیش از ۳۰ مترمکعب در دوره آب مصرف کنند و  در گروه مشترکان بد مصرف قرار دارند.
طاهری تاکید کرد: مشترکان شرکت آب و فاضلاب  استان سمنان مصرف بهینه در رعایت بهداشت و نیازهای زندگی داشته باشند و از اسراف پرهیز کنند.

وی با اشاره به گرمای هوا و تنش آبی در استان سمنان، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مشترکان در مصرف، استان را از تنش آبی تابستان امسال عبور می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: نمونه بارز صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شست‌وشوی دست ها است که می تواند از هدررفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان سمنان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

هرساله از یکم تا هفتم تیرماه هفته‌ «صرفه‌جویی درمصرف آب» نام گذاری شده است تا طی آن مدیریت مصرف آب به طور جدی‌تری مدنظر شهروندان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha