اعتبار خرید تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای چهار شهر خوزستان تامین شد

اهواز - ایرنا - معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور گفت: اعتبار ۵۰میلیارد ریالی برای خرید تجهیزات مراکز چهار شهراندیکا، مسجدسلیمان،لالی و هفتکل تامین شده و تا ۲ هفته دیگر ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا حسین فیروزی روز یکشنبه در جریان بازدید از مراکز فنی . حرفه‌ای مناطق شمال شرق خوزستان افزود:در این چهار شهرستان پنج مرکز ،۲۸ کارگاه و۵۱ نیروی انسانی وجود دارد که نسبت به میانگین کشور، امکانات خوب  در آنان موجود است.
وی اظهار داشت:با توجه به نرخ بیکاری بالا و درآمد پایین ، سیاست سازمان متبوع به مناطقی که این ۲ ویژگی را دارند اعتباراتی درنظر گرفته است.
فیروزی ادامه داد: در سال جاری این چهار شهرستان در این برنامه هستند که تا ۲ هفته دیگر اعتبارات آنها به استان ابلاغ خواهدشد.
معاون منابع انسانی وپشتیبانی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشورافزود: اعتبارات پروژه‌های ساخت فنی و حرفه‌ای ردیف استانی است و از منابع ملی قابل تامین نیست و پروژه نیمه تمام مرکز خواهران اندیکا هرچند که اعتبارات تجهیزات آن هم استانی است ولی چون محرومیت دارد سازمان فنی و حرفه ای از اعتبارات ملی تجهیزات آن را تامین خواهد کرد.
فیروزی بیان کرد: تا ۲ هفته دیگر اعتبار تخصیصی برای تجهیز امکانات فنی و حرفه‌ای چهار شهرستان شمال شرق خوزستان ابلاغ و واریز می شود تا در فصل تابستان و قبل از شروع سال تحصیلی بتوان برنامه ریزی آموزشی متناسب با ظرفیت اقتصادی منطقه پیش برد.
فیروزی تصریح کرد:منطقه دارای پتانسیل بسیار بالا برای فعالیت های مناسب اقتصادی که توانمندسازی نیروی انسانی با آموزش مهارتی مورد تاکید است و فنی و حرفه‌ای وظیفه ذاتی خودرا به صورت مطلوب انجام خواهد داد.
وی گفت:با توجه به وجود بنگاه‌های اقتصادی و صنایع می‌توان مراکز جوان صنعت راه اندازی کرد و از این طریق علاوه بر ارتقای مهارت شاغلان ، در توانمندسازی منابع انسانی خارج از شرکت خدمات مهارتی ارایه داد.
فیروزی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی وحرفه ای در این بخش وظیفه راهبری آموزش وسنجش مهارت را برعهده خواهد داشت.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سفربه خوزستان از کارگاه‌های آموزشی و نحوه اجرای مهارت در مراکزآموزش فنی وحرفه ای اندیکا، مسجدسلیمان، مرکزامام هادی(ع) ملاشیه وشهدای عین دو اهواز نیز بازدید کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha