۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84375224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ریزش کبیرکوه در دره شهر حادثه آفرید

۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۶
کد خبر: 84375224
ریزش کبیرکوه در دره شهر حادثه آفرید

ایلام - ایرنا - فرماندار دره شهر از فوت و جرح ۲ نفر بر اثر ریزش قسمتی از کبیرکوه خبرداد.

کیانوش محمدنژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر امروز در مسیر نرسیده به تونل در دست احداث کبیرکوه یک نفر بر اثر ریزش کوه جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر هم مجروح شد.

وی افزود: در این قسمت کارگاه ساخت تونل و نیروهای شاغل حضور دارد و افراد حادثه دیده به احتمال زیاد متعلق به کارگاه هستند چرا که در آن محدوده امکان تردد افراد عادی و رانندگان عبوری نیست. 

محمدنژاد یادآور شد: هنوز علت ریزش کوه طبیعی یا ناشی از انفجار و هر علت دیگری در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، طول تونل کبیرکوه با مجموع ۹ تونل فرعی، پنج هزار و ۸۰۰ متر است که از این میزان چهار هزار و ۹۲۰ متر آن در دولت تدبیر و امید حفاری شده است.

بنا به گفته مسوولان استانی عملیات حفاری بیش از ۲ هزار متر از این تونل در سال گذشته انجام شد و تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌های گذشته برای این تونل هزینه شده است.

احداث تونل کبیرکوه از مطالبات مردم شهرستان آبدانان و دره شهر است چراکه ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان را حذف می‌کند.

حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ‌های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه، روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل، مرکز استان هم به استان‌های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می‌شود.

شهرستان دره شهر با ۴۵ هزار نفر جمیعت در ۱۳۲ کیلومتری مرکز ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha