شمارش آرا در شعب اخذ رای روستایی خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: در برخی شعب اخذ رای روستایی استان شمارش آرا آغاز شده ولی برای مناطق شهری که با استقبال بی‌نظیر مردم همین الان هم مواجه هستیم عوامل اجرایی کار اخذ رای را دنبال می‌کنند.

"ناصر خوش‌ خبر" بامداد شنبه در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: رای‌گیری در روستاها و شهرهای کوچک استان به پایان رسیده و در شهرهای بزرگ از جمله بیرجند و طبس با توجه به حضور مردم در شعب اخذ رای، همچنان این شعب دایر هستند و از مردم رای‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: شعبه‌هایی که کارشان تمام شده و مراجعه کننده ندارند، شمارش آرا را براساس ضوابط قانونی انجام می‌دهند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: براساس قانون، ساعت ۲۴ آخرین فرصت زمانی برای فعال بودن شعب و مهلت اخذ رای در روز انتخابات است و امسال با توجه به شرایط کرونایی و زمان بیشتری که به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز بوده، طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، مهلت رای‌گیری تا ۲ بامداد امروز تمدید شد.

وی افزود: در هر شعبه‌ای که مردم حضور دارند، عوامل اجرایی موظف به اخذ رای هستند و احتمال تمدید مهلت رای‌گیری از ساعت ۲ بامداد به بعد وجود ندارد.

خوش خبر اظهار امیدواری کرد که این حضور گسترده مردم برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار ایران ثبت کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد ماه برگزار شد.

زمان آغاز فرایند انتخابات که از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و از عصر جمعه چند مرحله تمدید شد، تا ساعت ۲۴ ادامه یافت و سپس تا ساعت ۲ بامداد شنبه تمدید شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان خراسان جنوبی آغاز کردند.

از مجموع هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده در استان ۴۷۷ شعبه سیار و ۵۴۷ شعبه ثابت است.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

۱۱۵ شعبه اخذ رای در شهر بیرجند فعال است و انتخابات شورای اسلامی شهر در بیرجند به صورت تمام الکترونیک است اما اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و دیگر شهرهای استان به صورت دستی و با تعرفه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha