مشارکت حداکثری، سپر دفاعی قوی برای امنیت ملی ایجاد می‌کند

اصفهان- ایرنا- دبیر حزب اتحاد ملت استان اصفهان گفت: در صورت ایجاد زمینه‌ لازم برای حضور مردم در صحنه، تکوین مشارکت حداکثری در انتخابات، سپر دفاعی قوی برای حفظ امنیت ملی ایجاد می‌کند.

مرتضی طهرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات هرچه بیشتر باشد به نفع مصالح داخلی و خارجی کشور است.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری را تنها نباید از مردم درخواست کرد زیرا ملت ما در چهار دهه گذشته نشان داده‌اند که هر جا لازم باشد در صحنه حاضر بوده و آماده ازخودگذشتگی و فداکاری هستند. 

دبیر حزب اتحاد ملت استان اصفهان با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری به برنامه‌ریزان انتخابات نیز بازمی‌گردد، تصریح کرد: اگر کاندیدایی به میدان آمد و قول و قراری با مردم گذاشت باید واقعی باشد و نظام حاکمیتی نیز اجازه دهد تا نامزدها بتوانند این موارد را بصورت قوانین اساسی و موضوعه به منحصه ظهور برسانند.

وی همچنین بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی نیز از برخوردهای حذفی و تصدیق‌های مُضیّق استفاده نکنند تا مردم با شور و شوق پای صندوق‌های رای رفته و امنیت خود و بسیاری از مصادیق دیگر کشور را تضمین کنند.

طهرانی اظهار داشت: احزاب سیاسی جایگاه قانونی در کشور دارند اما هنوز جایگاه واقعی برای آنها تعریف نشده و دستگاه‌های حاکمیتی آنچنان که باید به احزاب بها نداده‌اند بنابراین مردم برای رجوع به مرجع سیاسی خود که احزاب مختلف هستند، مشکل دارند.  

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

واجدان شرایط رای دادن در استان سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفرند که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم "رای اولی" محسوب می‌شوند که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۷ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ عدد ثابت و ۲۶۰ عدد بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

در این دوره از انتخابات به‌منظور کاهش تراکم رای‌دهندگان، ۳۰۰ صندوق اخذ رای به صندوق‌های رای استان در انتخابات گذشته، افزوده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha