حضور حداکثری در انتخابات دشمن را ناامید می‌‎کند

خرم‌آباد - ایرنا - عضو شورای اصلاح‌طلبان لرستان گفت: حضور حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دشمن را ناامید می‌‎کند و موجب اقتدار نظام می‌شود.

مظفر امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اکنون ۲ دیدگاه در کشور وجود دارد افزود: یک نگاه به حضور و مشارکت حداکثری فارغ از نتیجه معتقد است و نگاه دیگر مشارکت را سم می داند و خود را قیم مردم تلقی می کند اما در این نوع دیدگاه نقش مردم، ابزاری برای رسیدن به قدرت بوده که مغایر با اصل جمهوریت است.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی در ایران بر ۲ پایه جمهوریت و اسلامیت بنا شده است، گفت: حضور مردم در انتخابات برای تغییر است که آن را برای عبور از وضعیت در انتخابات ۷۶ مشاهده کردیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور مکرر برای تغییر و بهتر شدن وضعیت است، افزود: نمی‌توانیم بگوییم دولت روحانی صالح و مقبول نیست بلکه این افراد عصاره و چکیده نظام هستند و افرادی را که ۴۰ سال در بالاترین رده نظام فعالیت می کنند نمی‌شود به آسانی کنار زد.

امیدی با بیان اینکه تاکید یک اندیشه به دنبال حضور حداقلی مردم در انتخابات است که یکی از آفت‌های اساسی محسوب می شود، گفت: نباید امید را از مردم گرفت، اگر امید را جاری نکنند حتی دولت جوان انقلابی هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.

عضو شورای اصلاح طلبان لرستان حضور زنان در عرصه انتخابات را برای تحقق مشارکت حداکثری مهم دانست و گفت: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و حضور آنها در عرصه های سیاسی و توجه به آنان می تواند در این رویداد مهم شورآفرین باشد.

به گزارش ایرنا بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رای گیری به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت هفت روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۴ ادامه پیدا می‌کند.

اکنون یکهزار و ۱۳۱ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر نیز در شوراهای روستایی استان باهم رقابت دارند.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان یکهزار و ۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی فعالیت خواهند داشت و یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در استان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر می‌شود،  انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان برگزار می‌شود اما در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز نسبت به دوره قبل ۱۵ درصد افزایش یافته و با همکاری پنج هزار نفر از عوامل اجرایی، انتخابات پیش رو را در ۲ هزار و ۳۱ شعبه استان برگزار خواهیم کرد.

انتخابات ۲۸ خرداد در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان برگزار می شود همچنین ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه هفته جاری ( ۲۸ خرداد) همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha